کانون‌های مساجد بنابر مسئولیت اجتماعی خود به مقابله با کرونا می‌پردازند
کانون‌های مساجد بنابر مسئولیت اجتماعی خود به مقابله با کرونا می‌پردازند

کانون‌های مساجد بنابر مسئولیت اجتماعی خود به مقابله با کرونا می‌پردازند

ریزانه با اشاره به اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با بیماری کرونا، گفت: این کانون‌ها با توجه به ظرفیت شبکه سراسری خود و در راستای مسئولیت اجتماعی در عرصه مقابله با ویروس کرونا وارد میدان شده‌اند.
شناسه خبر : 901607 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ زمان انتشار :

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «جلال ریزانه» در گفت وگو با خبرنگار ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما با اشاره به اقدامات انجام شده توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد درباره اطلاع‌رسانی برای پیشگیری و نحوه مقابله با «ویروس کرونا»، اظهارکرد:  با توجه به این که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دارای یک شبکه شناخته شده و رسمی در حوزه فرهنگ است، بر اساس وظیفه و مسئولیت اجتماعی در جهت مبارزه با این ویروس در سه حوزه اقداماتی انجام داده است.

 

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات فهما به سه حوزه عملیاتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این عرصه اشاره کرد و افزود: حوزه اول فعالیت کانون‌ها، اطلاع رسانی به منظور آموزش و کسب آمادگی و بالا بردن مهارت رفتارهای فردی در خصوص پیشگیری از وقوع و مبتلا شدن به ویروس کرونا است. حوزه دوم شامل تولید دانش و نحوه رعایت بهداشت عمومی در کانون‌ها و مساجد از طریق تصویرسازی و منتشرکردن آن در شبکه و اقدام سوم ما یک حرکت فرهنگی در خصوص ابداعات کانون‌ها در حوزه شیوع ویروس کرونا است.

 

ریزانه خاطرنشان کرد: کلیه فعالیت‌ها در این سه حوزه در سایت «بچه های مسجد» بارگذاری شده است و ما نسبت به این موضوع به عنوان یک رسالت اجتماعی و فرهنگی و با بهره‌مندی از ظرفیت مساجد و کانونهای فرهنگی هنری اقدام کردیم.

 

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات فهما خاطرنشان کرد: برخی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده شامل بارگذاری تصاویر جذاب، ضبط و ارسال ویدئوی اقدامات فردی و گروهی بچه های مسجد، دریافت و نشر خلاقیت‌های کانون‌ها در نحوه یادگیری مبارزه با شیوع کرونا همچنین یادگیری از تجربه‌های موفق فعالیت‌های جمعی و فردی توسط بچه های مسجد است که تمامی این موارد با مدیریت داده‌ای و رسانه‌ای از طریق شبکه بچه‌های مسجد در حال انجام است.

 

وی در ادامه با اشاره به بارگذاری ویدئوهای آموزشی در این سایت گفت: این ویدئوهای آموزشی با تفکیک سن برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و همچنین به صورت مجزا برای مدارس، مهدکودک ها و مساجد در این شبکه بارگذاری شده است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت بچه های مسجد از این ویدیو ها استفاده کنند.

 

پایان پیام/ 9