از ذبح قربانی تا آموزش های مجازی برای مقابله با کرونا ویروس
از ذبح قربانی تا آموزش های مجازی برای مقابله با کرونا ویروس

از ذبح قربانی تا آموزش های مجازی برای مقابله با کرونا ویروس

مدیر ستاد کانون مساجد خراسان جنوبی از ذبح قربانی در ۱۰ کانون فرهنگی هنری این استان خبر داد و گفت: این اقدام با نیت سلامتی امام زمان (عج) و همچنین دفع بلیات و ‌آفات انجام می شود.
شناسه خبر : 900610 تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ زمان انتشار :

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: با هماهنگی و رایزنی انجام شده با کانون حضرت خدیجه سلام الله علیها شهر قم، مقرر شد که تا میلاد امام علی علیه السلام برای ۱۰ کانون فرهنگی هنری خراسان جنوبی ملبغ ۲ میلیون تومان (هر کانون) واریز شود تا با ذبح قربانی به نیت سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلا و آفات، گوشت ها بین نیازمندان هر محله توزیع شود. 

 

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال، هدف گذاری این کار خّیر در ۵۰ کانون فرهنگی هنری تعریف شده است، افزود: در گام نخست کانون های فرهنگی هنری شهرستان‌های محروم و مرزی در اولویت قرار گرفته اند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری «محمد رسول الله (ص) شهرستان نهبندان، ثامن الائمه فردوس، ولایت بشرویه، امام حسن مجتبی (ع) سربیشه، فجر و شاه چراع شهرستان زیرکوه، جوادالائمه بیرجند، امام علی علیه السلام شهرستان قاین و امیرالمومنین و ثارالله شهرستان درمیان» در مرحله نخست برای ذبح قربانی انتخاب شده اند.

 

وی ادامه داد: از صفات خوب مومن این است که به طور مداوم قربانی کند و آن را بین مستمندان توزیع کند؛ قربانی کردن با رعایت مسائل بهداشتی و حقوق شهروندی، علاوه بر دفع بلا و آفات، توزیع آن بین نیازمندان و اقشار آ‌سیب پذیر جامعه، مورد تاکید ائمه معصومین علیه السلام و بزرگان است.

 

حجت الاسلام سبزه کار اظهار امیدواری کرد: در آستانه فرارسیدن سال جدید و در ایام رجبیه، ۵۰ راس گوسفند تا پایان سال در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ذبح و بین نیازمندان توزیع شود.

 

وی همچنین از ارائه آموزش‌های مقابله با کرونا ویروس به صورت مجازی ویژه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: بسته های ‌آموزشی ارسالی از سوی ستاد کانون‌های مساجد کشور و مراکز بهداشت از طریق پیام‌رسان‌ها برای مدیران و فعالان کانون های فرهنگی هنری ارسال می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکید شده است که مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ضدعفونی مساجد با دیگر ارکان مساجد همراه شوند.

 

گفتنی است، بیماری جدید کرونا با نام «کووید-19» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۷ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

 

طبق اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت مهمترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید19، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و همچنین پرهیز از سفرها و ترددهای غیرضروری شهری و بین شهری است. خوشبختانه آمار بهبود یافتگان مبتلایان به کووید19 در کشور رو به افزایش است و تا کنون 175 نفر بهبود یافته اند

 

 

 

پایان پیام/ 70