همایش تجلیل از واقفین و خیرین مسجد ساز برگزار می‌ شود
همایش تجلیل از واقفین و خیرین مسجد ساز برگزار می‌ شود

همایش تجلیل از واقفین و خیرین مسجد ساز برگزار می‌ شود

رئیس ستاد اقامه نماز قم از برگزاری همایش تجلیل از واقفان و خیرین مسجد ساز در روز ۱۴ اسفندماه در استان قم خبرداد و گفت: خیرین و واقفان مسجد ساز در این همایش در سه سطح تجلیل می‌ شوند.
شناسه خبر : 895058 تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمد خامه یار» پیش از ظهر امروز(دوشنبه 28 بهمن) در نشست خبری که در محل ستاد اقامه نماز استان قم برگزار شد، با اشاره به آخرین فعالیت های این ستاد در جهت ترویج فرهنگ نماز و مسجد عنوان کرد: با توجه به دستور ویژه استاندار در جهت تشکیل ستاد اقامه نماز دراستانداری، نظارت بر عملکرد اقامه نماز در ادارات آغاز شده ست.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با بیان این که ستاد اقامه نماز در ایام نوروز در چهار سطح به نظارت مساجد و نماز خانه ها می‌ پردازد، گفت: یک سطح درارتباط با مساجد و نمازخانه های هتل ها و اقامت گاه ها است، سطح دیگر بوستان ها و خیمه های نماز هلال احمر است، سطح سوم نماز خانه های مدارس و محل های اقامتی آموزش و پرورش و سطح چهارم مجتمع های بین راهی است.

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: ما در استان قم 170 مسجد و نماز خانه بین راهی داریم که سال گذشته در غالب آنها نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء اقامه می‌ شد ولی امسال تلاش داریم که در برخی نمازخانه ها و محل های اقامتی که جمعیت بیشتری حضور دارند نماز جماعت صبح را نیز داشته باشیم.

 

خامه یار یادآور شد: گشت و نظارت و بازرسی مساجد ویژه ایام نوروز از پنجم اسفندماه در قالب یک کارگروه آغاز خواهد شد و تلاش داریم یک فضای رقابتی را برای برگزاری نماز جماعت داشته باشیم.

 

وی با تأکید بر این که رئیس حوزه های علمیه نیز بر رفع نواقص اقامه نماز استان تأکید داشته اند، گفت: در همین راستا کارگروه با حضور 10 نهاد مهم از جمله سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات، حوزه های علمیه، ستاد اقامه نماز و استنداری تشکیل شده است و همچنین ما امسال 100 برنامه و نشست دانش آموزی داشته ایم و 200 نشست دیگر تا پایان سال در نظر گرفته شده است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: 14 اسفندماه برای اولین بار همایش تقدیر از واقفان و خیرین مسجد ساز با حضور بزرگانی از حوزه های علمیه در جامعه مدرسین برگزار می‌ شود که در این مراسم در سه سطح تقدیر و تجلیل از افراد را داریم.

 

وی عنوان کرد: سطح اول ویژه کسانی است که یک مسجد را از ابتدا تا انتها ساخته اند تا جایی که داریم برخی افراد را که 14 مسجد را به تنهایی ساخته اند، سطح دوم ویژه افرادی است که به توسعه و بازسازی مساجد پرداخته اند و سطح سوم نیز برای کسانی که همت ویژه ای برای اقامه نماز و مسجد سازی داشته اند هرچند تمکن مالی چندانی در این جهت نداشته اند.

پایان پیام/ 694