ساخت مسجد توسط ستاره تیم فوتبال «لیورپول»
ساخت مسجد توسط ستاره تیم فوتبال «لیورپول»

ساخت مسجد توسط ستاره تیم فوتبال «لیورپول»

«سادیو مانه»، ستاره سنگالی باشگاه لیورپول انگلیس در زادگاه خود یک بیمارستان، مسجد و مدرسه ساخته است.
شناسه خبر : 895157 تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ زمان انتشار :

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «الجزیره»، «سادیو مانه»، ستاره سنگالی باشگاه لیورپول، نمونه ای از اهالی وفادار به روستای خود است که در مکان تولد خود یک مسجد، بیمارستان و مدرسه ساخته است.

 

سادیو مانه، متولد سال 1992 میلادی است و پدر وی امام جماعت مسجد روستا بوده است. وی در هفت سالگی مادر خود را به دلیل بیماری گوارشی از دست داده و این امر خیلی در زندگی او تاثیر گذاشته است.

 

سادیو مانه همچنین در سن 19 سالگی پدر خود را به دلیل نبود بیمارستان در روستا از دست داد، به همین خاطر یک بیمارستان، یک مسجد جدید در این روستا ساخت و مدرسه قدیمی آن را بازسازی کرد و علاوه بر آن به فقیران کمک مالی کرد. وی، پدر خود را نزدیک بیمارستان به خاک سپرد.

 

گفتنی است، سادیو مانه، بازیکن فوتبال اهل سنگال در پست وینگر است که در باشگاه لیورپول و تیم ملی سنگال عضویت دارد و یکی از بهترین بازیکنان کنونی فوتبال جهان است.

 

او فعالیتش را در تیم باشگاه فوتبال متز فرانسه آغاز کرد، سپس راهی باشگاه فوتبال ردبول زالتسبورگ شد و در سال ۲۰۱۳ به ساوت‌همپتون منتقل شد. مانه در فصل 2015–2014 در بازی‌ای که منجر به برد ۶–۱ ساوت‌همپتون مقابل استون ویلا شد، توانست رکورد سریع‌ترین هتریک در لیگ برتر انگلستان را طی زمان ۱۷۶ ثانیه به نام خود ثبت کند. مانه در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه بهترین بازیکن سال باشگاه لیورپول شد و او همچنین همراه با محمد صلاح و پیر امریک اوبامیانگ، کفش طلای لیگ جزیره را در فصل 2018 -2019 کسب کرد.

پایان پیام/ 43