ویژه برنامه های فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف در ایام البیض
ویژه برنامه های فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف در ایام البیض

ویژه برنامه های فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف در ایام البیض

معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف با بیان این که اعتکاف امسال با شعار «اعتکاف تجلی معنویت و اخلاق در منتظران» برگزار می شود، از برگزاری جلساتی از جمله سرور عارفان، صحیفه دل و سیمای منتظر خبرداد.
شناسه خبر : 895040 تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «سید محمدباقر تکیه ای» پیش از ظهر امروز(دوشنبه 28 بهمن) در نشست خبری ستاد مرکزی اعتکاف که در محل ستاد اقامه نماز استان قم برگزار شد،  عنوان کرد: اعتکاف به تعبیر رهبر معظم انقلاب چشم و چراغ معنویت در نظام اسلامی محسوب می‌ شود.

 

معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف با بیان این که برنامه های اعتکاف امسال با عنوان «اعتکاف تجلی معنویت و اخلاق در منتظران» تنظیم شده است، گفت: ما یک هدف را در خط سیر در طول مراسم دنبال کرده ایم و آن هم اصل اعتکاف خلوت با رب است و تلاش داریم که معتکفان بیشتر به حدیث نفس و تمرین بندگی بپردازند.

 

وی افزود: مسجد امام حسن عسکری(ع) به عنوان مبدأ اعتکاف در دوران معاصر در کلام رهبر معظم انقلاب مطرح شده است از این رو این مسجد به عنوان مسجد محوری و الگوی اعتکاف در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام تکیه ای در ادامه با اشاره به برخی از برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده برای معتکفان به ویژه در استان قم عنوان کرد: سرور عارفان ویژه برنامه جشن میلاد حضرت علی(ع) است که همراه با تبیین سیره ایشان به همراه سخنرانی و مداحی است و همین طور برنامه صحیفه دل را از صحیفه سجادیه خواهیم داشت.

 

وی اضافه کرد: برنامه سیمای منتظر را خواهیم داشت که در قالب آن بهره مندی از اساتید اخلاق برای ترسیم مکتب مؤمن انقلابی و همین طور شخصیت دینی و عبادی حاج قاسم را تبیین خواهیم کرد و  البته پیکر پاک چند شهید گمنام نیز در مراسمات تشییع خواهد شد.

 

معاون فرهنگی ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به این که سوگواره حضرت زینب کبری(س) ویژه ایام رحلت ایشان نیز برگزار می‌ شود، گفت: اعمال ام داود و قرائت قرآن و دعا ومناجات از شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی پخش می‌ شود و همین طور برنامه پیمان ایمان عهدنامه پایانی معتکفان برای حفظ طهارت و توشه ای است که معتکفان از این سه روز برداشت کرده اند.

 

وی بیان داشت: چشمه معرفت عنوان جلسات پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان است و یادمان شهدای مدافع حرم، مشاوره های تخصصی در حوزه خانواده و مسائل روانشناختی، پاسخگویی به احکام، تصحیح نماز و سفره مؤمنانه با هدف ارائه یک سفره اسلامی برای ارائه الگوی وعده های افطار و سحر در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام تکیه ای در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این ها گلچین و خلاصه و عصاره برنامه های فرهنگی است که به معتکفان ارائه می‌ شود ولی جزئیات کارها بیش از این ها خواهد بود.

پایان پیام/ 694