برگزاری جشن بزرگ میلاد کوثر در بخش جغین
برگزاری جشن بزرگ میلاد کوثر در بخش جغین

برگزاری جشن بزرگ میلاد کوثر در بخش جغین

همزمان با شب ولادت فرخنده و مبارک ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، آیین باشکوه جشن بزرک « میلاد کوثر » به همت کانون فرهنگی هنری لقمان حکیم در روستای ناصرآباد بخش جغین برگزار شد.
شناسه خبر : 894643 تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز بزرگداشت و تجلیل از زنان و مادرانی است که با الهام از آن حضرت، درس ایثار و از خودگذشتگی را با تربیت فرزندانی متعهد و با ایمان را فرا گرفته اند.

 

نکوداشت مقام مادران در همه ادیان وجود داشته است و در دوره معاصر نیز به ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام راحل(ره)، میلاد حضرت فاطمه(س) به نام روز زن و مادر نامگذاری شد و از آن پس همه ساله در 20 جمادی الثانی به یُمن زادروز بانونی نمونه اسلام، از مادران و زناند این سرزمین تجلیل می شود.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج نیز براساس رسالت ذاتی خود در راستای بزرگداشت مقام اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، نشر سیره نبوی، علوی و فاطمی و همچنین تکریم مقام زن و مادر، اقدام به برگزاری آیین های جشن میلاد و تکریم از بانوان می کنند.

 

یکی از کانون هایی که همواره در اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی همواره پای کار و فعال است، کانون فرهنگی هنری لقمان حکیم مرکز دهستان ناصرآباد بخش جغین شهرستان رودان است.

 

شب گذشته و همزمان با شام میلاد حضرت زهرای مرضیه(س)، آیین باشکوه جشن بزرگ کوثر با حضور پررنگ آحاد مردم ولایی در مسجد صاحب الزمان(عج) ناصرآباد برگزار شد.

 

« محمد مسافری »، بخشدار سابق و از فرهنگیان بازنشسته بخش جغین در این آیین ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا(س)، به تشریح جایگاه و منزلت و مقام زن از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: در دوران جاهلیت و قبل از بعثت رسول گرامی اسلام، دختران را زنده به گور می کردند.

 

 

وی افزود: دین مبین اسلام به بهترین وجه حریت و استقلال را به زن عطا نمود و شان و منزلت و جایگاه واقعی او را که تا آن روز شناخته نشده بود به او اعطاء کرد.

 

این فعال فرهنگی مذهبی در ادامه با بیان اینکه زنان با الگوگیری از حضرت زهرای مرضیه(س) به جایگاه حقیقی خود دست خواهند یافت، عنوان کرد: سیره حضرت زهرا(س) فقط زمانی تضمین‌ کننده سعادت بشر است که به همه ابعاد آن یکسان توجه شود و از نگرش تک‌ بعدی پرهیز کنیم.

 

مسافری در خصوص ارزش و اهميت مادر در دين مبين اسلام، گفت: دین مقدس اسلام بالاترین توصیه و تاکید در اطاعت و احترام به پدر و مادر را دارد.

 

وی افزود: در مورد سخن قرآن درباره احترام به پدر و مادر آمده است و در بعضی از این آیه ها پس از ذکر توحید، توصیه به احسان والدین شده و این خود دلیلی بر تاکید زیاد دین مقدس اسلام در این خصوص است.

 

در ادامه گروه نمایش کانون فرهنگی هنری لقمان حکیم به شیوه ای بسیار زیبا و هنرمندانه بخشی از زندگی حضرت زهرا(س) را برای شرکت کنندگان در این آیین به تصویر کشید که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

 

 

اجرای سرود توسط گروه سرود خواهران پایگاه مقاومت بسیج سمانه، تجلیل از مادر شهید حسن راستین و دادن هدایا به زنان و مادرانی که نامشان از القاب حضرت فاطمه(س) بود، از دیگر آیتم های این آیین به شمار می رفت.

 

آیین باشکوه جشن بزرگ کوثر به همت کانون فرهنگی هنری لقمان حکیم و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج سمانه، حوزه بسیج حضرت مریم(س) بخش جغین و پایگاه مقاومت شهید حسن راستین در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

 

 

گفتنی است؛ روستای ناصرآباد با هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت در فاصله ۱۰ کیلومتری مرکز بخش جغین و ۷۰ کیلومتری مرکز شهرستان رودان قرار دارد.

 

 

 

 

پایان پیام/ 88