روایت «آخرین شاهد» از ۱۲۰ مسجد تاریخی متروکه در عربستان
روایت «آخرین شاهد» از ۱۲۰ مسجد تاریخی متروکه در عربستان

روایت «آخرین شاهد» از ۱۲۰ مسجد تاریخی متروکه در عربستان

معاذ العوفی، عکاس عربستانی از ۱۲۰ مسجد تاریخی متروکه در این کشور عکاسی کرد و نام این مجموعه تصویری را «آخرین شاهد» گذاشت.
شناسه خبر : 894610 تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ زمان انتشار :

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «سی. ان. ان»، «معاذ العوفی»، عکاس عربستانی با هنر خود از 120 مسجد تاریخی متروکه در این کشور عکاسی کرد.

 

وی از سال 2014 میلادی به مدت شش سال به جمع آوری مستندات و عکاسی از مساجد عربستان که در طول این سال ها متروکه شده اند، اقدام کرد و نام آن را «آخرین شاهد» گذاشت.

 

معاذ العوفی در این باره گفت: افراد نیکوکار با هدف کمک به مسافران در مسیرهای مختلف عربستان مسجد ساخته اند.

 

وی اظهار کرد: این مساجد در نهایت سادگی بنا شده اند و در ساخت آنها از روی و آهن استفاده شده است.

 

این عکاس در ادامه تصریح کرد: هدف من از عکاسی این مساجد متروکه، نشان دادن نیازهای ضروری ساخت مساجد در این اماکن بوده است تا اگر این مساجد بار دیگر نیاز به استفاده دارند، مورد مرمت قرار گیرند.

وی درباره نحوه عکس گرفتن خود گفت: برای عکاسی با چالش های مختلفی رو به رو شدم و اغلب اوقات به دلیل نامناسب بودن نور، بارها به یک مناطق سفر کردم.

 

بنابراین گزارش، این عکس ها در تعدادی از نمایشگاه ها و مراکز مختلف از جمله مرکز جهان عرب پاریس، موزه هنرهای معاصر «یوتا» و هنر زیبای دبی به نمایش در آمده است.

 

به دنبال این اقدام عکاس عربستانی، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان دستور مرمت 130 مسجد تاریخی را در سال 2018 میلادی صادر کرد.

 

در ادامه برخی تصاویر مجموعه «آخرین شاهد» مرور می شود:

 

پایان پیام/ 43