اهدای هزینه ساخت یک باب منزل به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
اهدای هزینه ساخت یک باب منزل به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

اهدای هزینه ساخت یک باب منزل به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

عسگری از اهدای هزینه ساخت یک باب منزل به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: اعضا و فعالان کانون فرهنگی هنری «راوی نور» در جوار مسجد فیروزآبادی در طول سال به محرومان و نیازمندان خدمت‌رسانی می‌کنند.
شناسه خبر : 893220 تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ زمان انتشار :

«علی عسگری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اهدای هزینه ساخت یک باب منزل مسکونی توسط خود به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

 

رئیس هیئت امنای کانون فرهنگی هنری راوی نور مسجد فیروزآبادی شهرری در تشریح نیت خود از این اقدام خیرخواهانه، گفت: کمک به هموطنان در هر گوشه ای از ایران وظیفه انسانی و شرعی همگان است و بنده از آنچه که به فضل و عنایت خدا در اختیار داشتم، انجام وظیفه کرده ام.

 

عسگری افزود: ما به عنوان فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد در طول سال فعالیت های خیرانه بسیاری انجام می دهیم و بنده توفیق دارم در کانون فرهنگی هنری راوی نور در مسجد فیروزآبادی خادم محرومین و نیازمندان باشم.

 

رئیس هیئت امنای کانون فرهنگی هنری راوی نور مسجد فیروزآبادی با اشاره به اینکه انجام فعالیت های جهادی در مناطق محروم توسط فعالان کانون شناسایی و اجرایی می شود، تصریح کرد:  در محور فعالیت های اجتماعی این کانون برای مخاطبان خود برنامه های مختلفی همچون دوره های مشاوره، سبک زندگی، اردویی و گردشگری و کارآفرینی اجرا می کند که خوشبختانه با استقبال کمنظیر مخاطبان نیز مواجه بوده است.

 

عسگری با اشاره به اینکه یکی دیگر از محورهای مورد توجه در کانون راوی نور اهتمام به موضوع آموزش و توانمندسازی است، تاکید کرد: اجرای برنامه های اعتقادی، اخلاقی، درسی و تقویتی، آموزش سواد رسانه ای، برنامه های بصیرت افزایی، آموزش فنی و حرفه ای، برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی از جمله برنامه های این کانون است.

 

بنابراین گزارش، آیت الله فیروزآبادی یکی از نیکوکاران موفقی بود که عطش خدمتش هرگز فروکش نکرد. او همواره در پی ساختن و سازندگی بود. یکی از آثار نیک آن عالم وارسته، تاسیس ده‌ها مسجد در مناطقی چون ری، فیروزآباد، عمادآور و شهریار بود. بزرگترین این مساجد، مسجد جامع فیروزآبادی است که 77 سال پیش توسط وی ساخته شده و دارای مناره‌ای بلند و زیبا، منظره باشکوهی است.

 

این مسجد امروز جزو مساجد مهم و محوری قبله تهران است. یکی از بخش های مسجد فیروزآبادی کانون فرهنگی هنری راوی نور است که دارالقرآن نور این کانون توانسته با فعالیت های قرآنی به این مسجد رونق قابل توجهی بخشد. برگزاری کلاس های متنوع آموزش قرآن برای سنین مختلف و به صورت هفتگی و در رشته های روخوانی، روان خوانی، تثبیت، تجوید و حفظ قرآن مهم ترین برنامه دارالقرآن کانون راوی نور محسوب می شود.

 

پایان پیام/ 40