لبیک هزاران فلسطینی به اجرای پویش «الفجر العظیم» در مسجدالاقصی
لبیک هزاران فلسطینی به اجرای پویش «الفجر العظیم» در مسجدالاقصی

لبیک هزاران فلسطینی به اجرای پویش «الفجر العظیم» در مسجدالاقصی

برای پنجمین هفته متوالی هزاران فلسطینی در پاسخ به پویش «الفجر العظیم»، نماز صبح جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.
شناسه خبر : 891146 تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان انتشار :

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «المنار»، هزاران فلسطینی با وجود سخت گیری و حملات نظامیان صهیونیستی به نمازگزاران، نماز صبح جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی به افرادی که ورودشان به مسجدالاقصی ممنوع شده بود در مسیر ورودی باب حطه حمله کردند و یک خانم فلسطینی به نام «عایده الصیداوی» را که وی نیز از ورود به مسجدالاقصی محروم شده بود، بازداشت کردند.

 

منابع فلسطینی گزارش دادند: هزاران فلسطینی و مسلمانان کشورهای دیگر به پویش «الفجر العظیم» لبیک گفته و برای پنجمین هفته متوالی نماز صبح جمعه را در مسجد اقامه کردند. این منابع افزودند: نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی صبحگاه به مسجد«قبه الصخره» نزدیک مصلی «باب الرحمه» حمله کردند.

 

این منابع اظهار کردند: نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین کارت های شناسایی نمازگزاران را پیش از ورود به مسجدالاقصی گرفتند. منابع فلسطینی همچنین گزارش دادند: نظامیان صهیونیستی از ورود ده ها اتوبوس حامل شهروندان اراضی 1948 میلادی به قدس اشغالی جلوگیری کردند. نمازگزاران قصد اقامه نماز در مسجدالاقصی را داشتند که به زور مانع ورود آنان به این مکان شدند.

پایان پیام/ 43