برگزاری همایش مادرانه با رنگ و بوی فاطمیه
برگزاری همایش مادرانه با رنگ و بوی فاطمیه

برگزاری همایش مادرانه با رنگ و بوی فاطمیه

فهیمه برخان گفت: کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام والای این بانو، همایش مادرانه را برگزار کرد.
شناسه خبر : 885216 تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۸ زمان انتشار :

«فهیمه برخان»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام والای این بانو، همایش مادرانه را برگزار کرد.

مدیر کانون فاطمیه کهنوج افزود: این کانون فرهنگی هنری هر ساله به مناسبت ایام فاطمیه در دهه اول و دوم مراسم عزاداری همراه با قرائت حدیث کساء ویژه بانوان برگزار می کند و امسال نیز علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری در دهه اول، در حال برگزاری مجالس عزاداری دهه دوم فاطمیه است.

وی اظهار داشت: البته امسال تصمیم گرفتیم یک برنامه خاص و متفاوت تر از سال های گذشته برگزار کنیم بنابراین اقدام به برگزاری همایش مادرانه کردیم.

برخان با بیان این مطلب که این همایش با حضور جمع کثیری از بانوان برگزار شد، اضافه کرد: محوریت سخنرانی این همایش، بیان سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) و نقش مادر در تربیت فرزندان بود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج، با بیان این مطلب که حال و هوای فاطمیه امسال با سال گذشته کمی متفاوت تر است، ادامه داد: با توجه به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، به منظور گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این سردار یکی از برنامه های این همایش را به قرائت دل نوشته هایی در خصوص سردار سلیمانی اختصاص دادیم.

وی با اشاره به این که قرائت حدیث کساء و زیارت نامه حضرت زهرا (س ) از سایر برنامه های این همایش بود، بیان داشت: در همایش مادرانه، یک نفر از مادران عضو کانون فاطمیه، به عنوان مادر نمونه معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

برخان ابراز داشت: راه اندازی ایستگاه صلواتی و توزیع سربند یا زهرا بین نونهالان از سایر فعالیت های این کانون فرهنگی هنری در همایش مادرانه است.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان در همایش مادرانه و بازدید از این کانون فرهنگی هنری را قوت قلبی برای اعضای کانون فاطمیه برشمرد و گفت: از مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان تشکر می کنم که در این همایش حضور پیدا کردند و این حضور علاوه بر خوشحالی اعضای کانون فاطمیه موجب افزایش انگیزه آنها برای انجام فعالیت های مسجد محور در کانون شد.

پایان پیام/ 586