فعالیت ۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور
فعالیت ۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور

فعالیت ۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور

براتی با اشاره به فعالیت نیمی از کانون‌های مساجد در روستاها گفت: ۱۴ هزار کتابخانه درکانون‌های مساجد کشور فعال است که نظام‌نامه جامع و هدفمندی برای فعالیت آنها در حال تدوین است.
شناسه خبر : 882647 تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ زمان انتشار :

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «حسین براتی» با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار کرد: تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشراف و نظارت امام جماعت مساجد صورت می‌گیرد.

 

مدیر کل امور استان‌های ستاد هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجدکشور با بیان این‌که طبق اساسنامه شورای هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، امام جماعت، فرمانده پایگاه مقاومت و رئیس هیأت امنای مسجد جزو عضو هیأت امنای کانون نیز شناخته می شوند، افزود: هدف اصلی ستاد ایجاد همگرایی و انسجام در فعالیت‌ها و پرهیز از موازی‌کاری است.

 

وی با بیان این‌که بیش از نیمی از کانون‌های فرهنگی هنری کشور در روستاها فعالیت می‌کنند و اغلب در نقاط دورافتاده و محروم از امکانات فرهنگی راه‌اندازی شده اند، گفت: آذربایجان شرقی در حوزه کتابخانه های مسجدی، جزو استان‌های برتر به لحاظ کمی و کیفی است.

 

براتی با بیان این‌که ۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور فعال است که نظام‌نامه جامع و هدفمندی نیز برای این عرصه در حال تدوین است، ابراز کرد: سند تحول ستاد هماهنگی‌ کانون‌های فرهنگی هنری کشور به همت استادان برجسته حوزوی و دانشگاهی تدوین شده که چشم انداز خوبی برای کانون های مساجد محسوب می شود.

 

مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد ادامه داد: یکی از رویکردهای جدید ستاد کشوری؛ اجرای رویداد ملی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران (فهما) است.

 

وی با بیان این‌که همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) شاهد انتخاب و تجلیل از کانون‌های برگزیده در بخش‌های مختلف این رویداد ملی خواهیم بود، گفت: کانون‌های برگزیده در هر بخش مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

 

پایان پیام/ 40