مساجد متولی‌بردار نیست و مدیریت مساجد برعهده مردم است
مساجد متولي‌بردار نيست و مديريت مساجد برعهده مردم است
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی مطرح کرد:

مساجد متولی‌بردار نیست و مدیریت مساجد برعهده مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمين رضا نوري در جلسه شوراي هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان خراسان شمالي گفت: مسجد متولي‌بردار نيست، يعني مردم مديريت آن را برعهده دارند و بايد همه کمک کنيم تا اين مساجد رونق بيشتري پيدا کنند.
شناسه خبر : 64801 تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۲۸

به‌ گزارش روابط‌عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد در جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی، گفت: تلاش کرده‌ایم مسجد فعال شود، ولی باید در این زمینه تلاش مضاعف نمائیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد افزود: مساجد استان خراسان شمالی میزبان زائران امام رضا علیه‌السلام هستند و در طول سال از زائران ایرانی و خارجی پذیرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری با اشاره به برگزاری میز خدمت در این استان، بیان کرد: به مدت دوسال است که در روزهای سه‌شنبه به‌همراه مسئولان استانی در مساجد حضور پیدا کرده و با برپایی میز خدمت به حل‌وفصل مشکلات مردم پرداخته می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر حضور جوانان در مساجد، گفت: ائمه جماعات مساجد استان اکثریت جوان هستند و سازمان تبلیغات اسلامی هم معمولاً نیروهای جوان را اعزام می‌کند که این یک اتفاق بسیار خوبی است، لذا ارکان مسجد باید همکاری لازم را داشته باشند تا زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مسجد فراهم شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اوج فعالیت‌های کانون، پایگاه و مجموعه‌هایی که در مسجد فعالیت می‌کنند را رونق حضور مردم در نماز جماعت و نماز جمعه دانست و توضیح داد: تعامل پایگاه و کانون در مسجد بسیار مهم است و اهمیت دارد و می‌تواند تأثیر بسزایی در مساجد داشته باشند و ظرفیت‌های مساجد در این زمینه به بهترین نحو استفاده شوند. مساجد بسیار تأثیرگذار هستند و اتفاقات خوبی در مساجد رقم خورده است. بسیاری از شهداء ما از سنگر مساجد وارد جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و این اهمیت مسجد را نشان می‌دهد.

وی افزود: در بسیاری از نهادهای مسجدی ما نیز بچه‌های ارزشی وارد شده‌اند و لذا مسجد مرکزیتی دارد و مسجد متولی‌بردار نیست، یعنی مردم مدیریت آن را برعهده دارند و باید همه کمک کنیم تا این مساجد رونق بیشتری پیدا کنند که اگر رونق پیدا نکنند خودمان ضرر خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی در پایان با اشاره مجدد به سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان، تشریح کرد: مقام معظم رهبری نظر خاصی نسبت به این استان داشتند و دارند که تاکنون تحول‌های شگرفی در حوزه‌های مختلف این استان به برکت حضور ایشان رقم خورده است. برای‌نمونه زیرساخت‌های اداری استان و به‌ویژه مردم کم‌برخوردار نیز از سفر معظم‌له به این استان بهره‌مند شدند.