نگاه تحول گرایانه در ستاد کانون های مساجد
نگاه تحول گرايانه در ستاد کانون هاي مساجد
رئیس ستاد کانون های مساجد کشور عنوان کرد:

نگاه تحول گرایانه در ستاد کانون های مساجد

حجت الاسلام خداداده به مناسبت 19 مهر سالروز بيانات مقام معظم رهبري دام ظله العالي درباره کانون هاي مساجد در جمع روحانيون و طلاب خراسان شمالي با سفر به اين استان گفت: نگاه تحول گرايانه در ستاد کانون هاي مساجد کشور را شروع کرديم و همه تلاش ما اين است تا پيشخوان خدمت مناسبي را در قالب يک نرم‌افزار پيشرفته و جديد در مسجد راه‌اندازي و همگام‌سازي کنيم.
شناسه خبر : 64800 تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام خداداده رئیس ستاد کانون های مساجد کشور به مناسبت 19 مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری دام ظله العالی درباره کانون های مساجد در جمع روحانیون و طلاب خراسان شمالی با سفر به این استان ضمن حضور در گلزاری شهدای بجنورد و تجدیدپیمان با آرمان های امام و شهدا در همایش مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی شرکت نمود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ابتدای سخنان خود گفت: فلسفه حضور ما در این استان به‌مناسبت 19مهر سالروز یک سفر پرفیض ‌و برکت و تاریخی یعنی سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به استان خراسان شمالی است که این سفر تاریخی مبدأ تحولات گفتمانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بوده است.

وی افزود: حرف‌ها و رویکردهای جدیدی در آن زمان در حوزه مسجد و در زمینه‌های سبک زندگی و نگاه متفاوت به زیست‌بوم مساجد از جانب مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مطرح شد که باید ملکه ذهن هر فرد مسلمان و شیعه مجاهد در جمهوری اسلامی ایران  باشد و ما امیدواریم بعد از این سال‌ها شرمنده حضرت آقا در اجرای آن حرف‌های بزرگ و متعالی نباشیم.

حجت الاسلام خداداده تصریح کرد: در این دو سال با نگاه تحولی نسبت به ستاد کار را شروع کردیم و همه تلاش ما این بود تا پیشخوان خدمت مناسبی را در قالب یک نرم‌افزار پیشرفته و جدید در مسجد راه‌اندازی و همگام‌سازی کنیم. برای‌نمونه برنامه‌های «مسجد؛ کانون نشاط» و یا کانون‌های نخبه‌پرور و تربیت‌محور از جمله‌ سامانه‌های هوشمند اجرایی‌شده در این نگاه تحولی به ستاد بود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه بیان کرد: برای اولین بار در یک همکاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش، از طریق سامانه نورینو مسجد به محلی برای اوقات فراغت تبدیل شد. این‌ها به برکت اندیشه‌ای بود که «باید پیوند مسجد و مدرسه را جدی بگیریم» و یا در مساجد نخبه‌پرور با بنیاد ملی نخبگان توافق انجام شد و طی آن110 مسجد را به‌عنوان مساجدی که نخبه‌ و مربی تربیت می‌کنند به بنیاد ملی نخبگان معرفی شدند و برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای این مساجد از طریق کانون‌های فرهنگی هنری پی‌ریزی و اجرا شد.

حجت الاسلام خداداده افزود: افزون ‌بر آن برنامه مدرسه تئاتر شبستان را اجرایی کردیم که به فضل الهی در بسیاری از مساجد این کار با حضور هنرمندان انفلابی اجرایی و آموزش‌های لازم در حوزه هنرهای نمایشی در مساجد ارائه شد. همه این موارد به خاطر این است که بگوییم ما باید در محلات مسجدی داشته باشیم که همه کارگزاران مسجد در خدمت امام مسجد باشند و ما هم دستیار فرهنگ و هنر مسجد باشیم تا بتوانیم ارتباط وزارت ارشاد و مساجد را به ‌نحو بهتر و شایسته‌ای برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه کانون تنها نهاد مسجدی است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد و می‌تواند شناسه حقوقی را از سازمان ثبت شرکت ها دریافت نماید تصریح کرد: نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها نیز به‌عنوان رئیس شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همیشه پرچمدار فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند و امیدواریم امسال از حیث زیرساخت‌های بودجه برای توسعه این بخش شاهد رشد و رونق باشیم.