مسجد برای تمام محورهای زندگی برنامه دارد
مسجد براي تمام محورهاي زندگي برنامه دارد
امام جمعه فریدوکنار:

مسجد برای تمام محورهای زندگی برنامه دارد

حجت الاسلام تقي پور اظهار کرد: جايگاه مسجد در اسلام، جايگاه ويژه اي است و مسجد براي تمام محورهاي زندگي برنامه دارد.
شناسه خبر : 64795 تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: آیین نکوداشت 19 مهر همزمان با سالروز بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درباره اهمیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، اختتامیه و تجلیل از برترین های رویداد فرهنگی هنری صعود مازندران در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسین تقی پور، امام جمعه فریدونکنار طی سخنانی اظهار کرد: برگزاری آیین نکوداشت 19 مهر، موثر و بسیار خوب و مورد نیاز است چرا که مسجد از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

 

وی بیان کرد: در سال 91 در بجنورد، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درباره اهمیت مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد، مطالب ارزشمندی داشتند که می طلبد به آن بیانات، عنایت لازم صورت گیرد.

 

حجت الاسلام تقی پور ابراز کرد: جایگاه مسجد در اسلام، جایگاه ویژه ای است و مسجد برای تمام محورهای زندگی برنامه دارد و از یکهزار و 400 سال پیش تاکنون به ویژه ازاستقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، نقش مسجد را دیدیم و این امر نقش های مختلف مسجد را بیان می کند.

 

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) می فرماید که امیر المومنین(ع) در خانه خود، یک اتاق داشت که در آن، فرش و شمشیر و قرآن بود و در همان اتاق نماز می خواند، گفت: اگر شخصی نمی تواند به مسجد برود در خانه خویش، مکان مشخصی را برای خواندن نماز اختصاص دهد.

 

حجت الاسلام تقی پور اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله، آماده برای نماز می شد که به درجه رفیع شهادت نائل شد و این امر نشان می دهد که خواندن نماز، اهمیت بسیار دارد و بزرگان دین نیز برای انجام این فریضه مهم، ارزش بسیاری قائل بودند.

 

وی بیان کرد: به سمت مسجد رفتن هر گامش، 70 هزار حسنه و نشستن در مسجد و هر دم و بازدمش، یک درجه دارد و در مسجد می توان به آرامش رسید چرا که خانه خدا بر زمین محسوب می شود.