لزوم توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد برای کادرسازی نوجوانان
لزوم توجه به کانون هاي فرهنگي هنري مساجد براي کادرسازي نوجوانان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

لزوم توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد برای کادرسازی نوجوانان

آهنگر با تاکيد بر توجه به کانون هاي فرهنگي هنري مساجد براي آموزش و کادرسازي جامعه هدف يعني نوجوانان اظهار کرد: از ظرفيت نوجوانان در محلات، استفاده شود.
شناسه خبر : 64791 تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: آیین نکوداشت 19 مهر همزمان با سالروز بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) درباره اهمیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، اختتامیه و تجلیل از برترین های رویداد فرهنگی هنری صعود مازندران در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان فریدونکنار با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و ... برگزار شد.

 

«احسان آهنگر»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این آیین نکوداشت، حضور در جمع فعالین کانون های فرهنگی و هنری مساجد را توفیقی دانست که نصیب انسان می شود.

 

وی  با اشاره به اینکه توفیق بزرگی است، خدمتگزاری در مسجد و از خدمت خالصانه و مجاهدانه در سنگر مسجد باید قدردانی کرد: اظهار کرد: مسجد، سنگر اصلی انقلاب اسلامی ایران و مولفه جمهوری اسلامی ایران است و می طلبد که سنگر مسجد از سوی مسئولان امر، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

آهنگر بیان کرد: 19 مهرماه که در سال 91، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در بیانات خود در خراسان شمالی به اهمیت کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کردند و به جایگاه و اهمیت کانون های مساجد در کشور، اشاره دارد و این مراکز در جامعه هدف یعنی محلات، نقش آفرین است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ابراز کرد: مسجد فقط مکان نیایش و قرائت قرآن نیست و پیامبر اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) یکی از یاران خود را به عنوان مسئول آموزش در مسجد معرفی کرد و این امر، سیره عملی آن حضرت را نشان می دهد که مسجد فراتر از یک، مکان است برای دعا و نیایش کردن و نقش های متعدد دارد.

 

وی گفت: نقش های متنوع مسجد را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران دیدیم و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد نقش بی بدیلی دارند و از صدر اسلام نیز نقش های بسیار خانه های خدا بر زمین، بر کسی پوشیده نیست.

 

آهنگر اظهار کرد: باید به کانون های فرهنگی هنری مساجد برای آموزش و کادرسازی جامعه هدف یعنی نوجوانان ، توجه ویژه صورت گیرد چراکه آنها، ذهن و دل پاک دارند و باید از ظرفیت نوجوانان در محلات، استفاده شود.

 

وی بیان کرد: طرح صعود در مازندران که نگاه مسجدمحور دارد و برای شکوفاسازی نوجوانان که جامعه هدف این طرح است و این طرح، خانواده بنیان است و به ایجاد فضای نشاط اجتماعی در محلات، کمک می کنند و راستای اعتلای کانون های مساجد و تقویت مساجد برای نسل جوان و نوجوان با برنامه ریزی و مشارکت آنها در محلات حتی کشور، یاری می رساند و اهداف طرح صعود در مازندران فقط محدود به زمان خاص نیست بلکه باید تداوم یابد.