پیوند واژه های دینی و هنر در کانون های مساجد استان مرکزی
پيوند واژه هاي ديني و هنر در کانون هاي مساجد استان مرکزي
به مناسبت 19 مهر؛

پیوند واژه های دینی و هنر در کانون های مساجد استان مرکزی

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گفت: واژه هاي ديني با پيوست هنري به نوجوان در کانون‌هاي فرهنگي مساجد اين استان ارائه مي شود.
شناسه خبر : 64757 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۴۹

به گزارش روابط عمومي ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزي، مرتضي انقاني به مناسبت ۱۹ مهر سالروز بيانات مقام معظم رهبري در خصوص کانون‌هاي مساجد اظهار کرد: امروزه بستر تربيت جوانان و نوجوانان با استفاده از ابزار هنر در کانون‌هاي مساجد فراهم شده است که به لحاظ تربيتي از مهمترين و تأثيرگذارترين مراکز فرهنگي هستند.

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد افزود: کانون‌هاي مساجد، مراکز امني هستند که در کنار آموزش قرآن کريم با اجراي برنامه‌هاي فرهنگي، هنري و فضاي کتابخانه‌اي، محيطي سالم براي گذراندن اوقات فراغت آينده سازان اين سرزمين فراهم کرده‌اند.

وي با بيان اينکه فرامين مقام معظم رهبري نقشه و راهنماي فعاليت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد است، ادامه داد: حضور ساير ارکان مساجد از جمله امام جماعت، پايگاه‌هاي بسيج و هيأت امناي مسجد در فعاليت‌هاي کانون سبب ماندگار و تأثير گذاري هر چه بيشتر برنامه‌ها خواهد شد.

انقاني با اشاره به اينکه در کانون‌هاي مساجد مرکزي، واژه‌هاي ديني را با پيوست هنري به نوجوان ارائه مي‌دهد، بيان کرد: کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد براي گراميداشت و نصب‌العين قرار دادن رهنمودها و منويات ايشان، همه ساله در آستانه سالروز بيانات رهبر انقلاب (۱۹ مهر) ويژه برنامه‌ها و فعاليت‌هاي خاصي را طراحي و اجرا مي‌کند.

وي اظهار کرد: پرداختن به کليد واژه‌هاي معرفت، مدارا کردن، تجهيز شدن به سلاح علم و دانش، و معرفت و پذيراي جوانان با روي خوش همواره در دستور کار فعاليت اين ستاد بوده است.

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي به برگزاري مسابقه‌اي با عنوان «مهمان شاه کربلا، افتخار ري» اشاره کرد و گفت: اين مسابقه به مناسبت سالروز ولادت حضرت عبدالعظيم حسني (ع) و تقارن آن با سالروز بيانات مقام معظم رهبري در خصوص کانون‌هاي مساجد، ميان اعضاي نوجوان کانون‌هاي مساجد اجرا مي‌شود.

وي با بيان اينکه اين مسابقه ويژه دختران و پسران نوجوان ۱۳ تا ۱۵ سال برگزار مي‌شود، افزود: علاقمندان به شرکت در اين مسابقه به سامانه «بچه هاي مسجد» مراجعه کرده و به سوالات چهار گزينه اين مسابقه که از زندگينامه حضرت شاه عبدالعظيم حسني (ع) طراحي شده، پاسخ مي‌دهند.

انقاني گفت: برپايي کرسي‌هاي تلاوت، ديدار مديران و اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد با ائمه جمعه و امام جماعت مساجد، بازديد از کانون‌هاي فرهنگي هنري و کتابخانه هاي مساجد، ديدار با خانواده معظم شهدا، برگزاري محافل انس با قرآن کريم، اهداي کتاب به کتابخانه هاي مساجد از جمله ويژه برنامه‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد به مناسبت ۱۹ مهر است.

برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان خلاصه ای از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانونهای مساجد در جمع علما و روحانیون در سال 91 در استان خراسان شمالی ارایه می شود:

« من به طلاب سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکاری بسیج، این کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب‌هایی وجود دارد که می‌شود از این کتاب‌ها استفاده کرد. کتابهایی هست؛ بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌های فرهنگی - هنری بروید و پذیرای جوان‌ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید».