فصل همدلی کانون و بسیج در مسجد حضرت معصومه(س)
فصل همدلي کانون و بسيج در مسجد حضرت معصومه(س)
به مناسبت ۱۹ مهر، سالروز بیانات رهبری درباره کانون‌های مساجد؛

فصل همدلی کانون و بسیج در مسجد حضرت معصومه(س)

وحدت رويه پايگاه بسيج و کانون مسجد ويژگي بارز و ممتاز بچه‌هاي مسجد حضرت معصومه(س) است که دل اهالي محل را گرم کرده و به برکت اين همدلي ويژه‌برنامه‌هاي فرهنگي هنري همواره با شور و حال وصف ناپذيري در آن برپا است. اينجا بسيج و کانون ندارد. بچه هاي مسجد کنار يکديگر براي رسيدن به قله افتخار و احياء مسجد تراز اسلامي در تلاش هستند.
شناسه خبر : 64700 تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، همراهی و هم افزایی پایگاه های بسیج با کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از شاخص ها و ویژگی های مسجد تراز اسلامی است؛ آنچنان که بشارت و اشارت های رهبر معظم انقلاب در خصوص تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد طی سخنرانی ۱۹ مهر در مشهد مقدس گواهی بر این مدعا است.

 

امروز در شرایط خاص زمانه، موج های تهاجم فرهنگی جوانان و نوجوان به ویژه دختران جامعه را بیش از هرچیز تهدید می کند. ترویج دنیاطلبی تردیدهای زیادی را در اذهان بعضی جوانان ایجاد کرده است. دنیاطلبی، اشتغال به مال و زینت دنیا بیش از همیشه رایج شده است ولی در تزاحم این شرایط شاهد روند تربیتی و هدایت گرانه خاستگاه مکان امن الهی یعنی مسجد هستیم.

 

از میان کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال در عرصه تبیین ارزش های ایمانی و الهی به سراغ کانون فرهنگی هنری واقع در مسجد می رویم.

 

آن هم در روزی که با نام سه شنبه های مهدوی مزین شده است. سه شنبه های مهدوی از جمله طرح ها و برنامه های پایگاه بسیج مسجد است که توانسته در انسجام برنامه های فرهنگی بصیرتی به خوبی عمل کند و در این مسیر از جذب نیروهای مومن، متعهد، باایمان و کارآمد برخوردار شود.

 

مسجد حضرت معصومه(س) در شهرک پیام ماهدشت همانند مروارید درخشانی برای اهالی محل است. وحدت رویه پایگاه بسیج و کانون مسجد ویژگی بارز و ممتازی است که دل اهالی محل را گرم کرده است و به برکت این وحدت رویه ویژه برنامه های فرهنگی هنری همواره با شور و حال وصف ناپذیری برپا است. بسیج و کانون ندارد. بچه های مسجد کنار یکدیگر برای رسیدن به قله افتخار و احیاء مسجد تراز اسلامی در تلاش هستند.

 

 

سعید خوشدل، مدیرکانون فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(ع) در خصوص رویکرد برنامه های محوری مسجد حضرت معصومه(س) واقع در شهرک پیام گفت: کانون فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(ع) با همراهی و هم اندیشی و پایگاه بسیج حضرت معصومه(س) ویژه برنامه های محوری را با هدف رشد و پویایی و احیاء مسجد برپا می کند.

 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(ع) می افزاید: پایگاه بسیج مسجد همراه و همگام با کانون مسجد بستری را فراهم کرده است که تحولات موثر فرهنگی را در جریان برپایی برنامه ها شاهد هستیم.

 

به گفته خوشدل، اختلاف میان بچه های مسجد در جریان فعالیت های بسیج و کانون یکی از جدی ترین آسیب هایی است که به نوبه خود می تواند مانع رشد فعالیت های فرهنگی هنری اثرگذار شود.

 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: همفکری و هم افزایی معرفتی بچه های مسجد بستری برای حضور پرشور و مستمر افراد است برای همین یکی از مهمترین مسائلی که می تواند به ارکان مسجد آسیب وارد کند، تفرقه افکنی ها و جدایی میان فعالان مسجدی است.

 

فاطمه بخشنده، فرمانده پایگاه بسیج حضرت معصومه(س) نیز با تبریک فرارسیدن سالروز سخنان تاریخی رهبرمعظم انقلاب در خصوص فعالیت کانون مسجد و پایگاه بسیج عنوان کرد: باور داریم که بسیج در کنار کانون جریان ساز تحولات موثر برای رسیدن به قله است.

 

بخشنده عنوان کرد: برپایی مناسبت ها و گرامیداشت ایام یکی از برنامه های مسجد است برای این منظور کانون و پایگاه بسیج همراه یکدیگر ویژه برنامه های متنوعی را در نظر دارند و همواره با توجه به آن در جریان فعالیت ها پیشتاز هستند.