تقویت مهارت های بانوان مبلغه از اهداف مدرسه مبلغات محافل خانگی است
تقويت مهارت هاي بانوان مبلغه از اهداف مدرسه مبلغات محافل خانگي است
رئیس شورای راهبری کانون های تخصصی خواهران عنوان کرد:

تقویت مهارت های بانوان مبلغه از اهداف مدرسه مبلغات محافل خانگی است

زهرا سادات موسوي پناه با اشاره به تأثير بسيار زياد جلسات و محافل خانگي در جامعه ، تقويت مهارت هاي بانوان مبلغه را از اهداف «مدرسه مبلغات محافل خانگي» عنوان کرد.
شناسه خبر : 64695 تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۴۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور،زهرا سادات موسوی پناه مدیرکل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد کانون های مساجد، در حاشیه همایش افتتاحیه «مدرسه مبلغات محافل خانگی» با اشاره به اهمیت بهره مندی از ظرفیت عظیم بانوان مبلغه در محافل و جلسات روضه های خانگی گفت: اجرای برنامه «مدرسه مبلغات محافل خانگی» در ادامه طرح «حُسنا» است که مرحله اول آن دهم تیرماه سال جاری با حضور مدیران کانون های تخصصی خواهران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

مدیرکل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد گفت: یک سال از تأسیس کانون های تخصصی خواهران می گذرد و قرار است این کانون ها مأموریت های ویژه بانوان را انجام دهند و در ادامه قرار بر این شد که با توجه به تأثیر بسیار زیاد جلسات و محافل خانگی در جامعه، از ظرفیت خواهران مبلغه و طلبه در این باره استفاده شود.

زهرا سادات موسوی پناه افزود: شرکت کنندگان در همایش مدرسه مبلغات محافل خانگی خواهران طلبه ای هستند که حداقل دارای سطح 2 حوزه هستند و توان تبلیغ دارند و می خواهند که با کسب مهارت ها و آموزش های تکمیلی در عرصه های فرهنگی و تبلیغی همچنین جهاد تبیین فعالیت نمایند .

وی خاطرنشان کرد: از اهداف این طرح، ایجاد و توسعه شبکه ای منسجم از کانون های مساجد با همکاری دیگر نهادها در زمینه جوانی جمعیت، فرزندآوری و ترویج ازدواج آسان با هدایتگری مردم و خانواده ها می باشد و این نگاه را داریم که هر کسی در هر جایی که قرار دارد بتواند به درستی به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کند.

رئیس شورای راهبری کانون های تخصصی خواهران افزود: بخش قابل توجهی از بانوان شرکت کننده در این دوره در واقع افراد معرفی شده از سوی کانون های تخصصی خواهران هستند که به مدت یک سال به شکل مجازی بر اساس سرفصل های آموزشی و مهارتی در مدرسه مبلغات محافل خانگی شرکت می کنند.

موسوی پناه گفت: این افراد پس از پایان دوره یک ساله، گواهی و کارت تبلیغ دریافت کرده و به عنوان مبلغ رسمی سازمان تبلیغات به فعالیت می پردازند.

وی افزود: پذیرش دوره از غروب روز چهارشنبه شروع شده و به شکل رسمی از صبح پنج شنبه با سخنرانی حجت الاسلام خداداده ، رئیس ستاد کانون های مساجد کشور آغاز شد و در این دو روز، اساتید مطرحی همچون استاد پناهیان، مهدوی ارفع، فرقانی، مهدیان، اموری و ... به تبیین نکات لازم پرداختند و همچنین نکات تکمیلی نیز از سوی دست اندرکاران مطرح شد.

موسوی پناه یادآور شد: نگاه جدی به جبهه مقاومت و حمایت از رزمندگان این عرصه از نکات مطروحه در نشست ها بود و این که به طور خاص از ظرفیت بانوان مبلغه در راستای جهاد مالی برای تقویت جبهه مقاومت استفاده شود.

مدیرکل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد خاطرنشان کرد: قرارگاه نصر زیر نظر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور شکل گرفته که فعالیت های ویژه خواهران را پوشش می دهد، ضمن آن که حدود 500 نفر از خواهران از استان های مختلف در این دوره شرکت کردند اما در برنامه های یک ساله دوره قطعاً افراد بیشتری شرکت خواهند داشت.