رنگ و بوی مهدوی در سبک زندگی شهدا
رنگ و بوي مهدوي در سبک زندگي شهدا
روایتگر دوران دفاع مقدس عنوان کرد:

رنگ و بوی مهدوی در سبک زندگی شهدا

حاج حسين کاجي با تاکيد بر اينکه از نام و ياد شهدا در مجالس و محافل خانگي غافل نشويم گفت: سبک زندگي شهدا بيش از هر چيز رنگ و بوي مهدوي داشته است.
شناسه خبر : 64693 تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور،حاج حسین کاجی روایتگر دوران دفاع مقدس ، در همایش افتتاحیه «مدرسه مبلغات محافل خانگی» که با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا برگزار شد، با تأکید بر لزوم تقویت باورهای مهدوی در جامعه ابراز داشت: شهدا فهمیدند که بعد از خدای متعال، کلید طلایی و رفع کننده همه موانع و مشکلات، وجود امام زمان(عج) است و لذا در زندگی آن ها حجت بن الحسن(عج) حضور بسیار پررنگی داشته است.

این روایتگر دوران دفاع مقدس گفت: در وصیت نامه شهدا بر این مساله تأکید بسیاری شده و ما باید این را از سیره و سبک زندگی شهدا الگو بگیریم.

وی همچنین گفت: برای این که جلسات و محافل خانگی، برکت پیدا کرده و بر اقشار مختلف جامعه اثرگذار باشید بکوشید که یاد و نام امام زمان(عج) در زندگی تان مشهود باشد.

پیشکسوت و روایتگر سال های دفاع مقدس در ادامه ضمن بیان خاطراتی از شهدا و رفقای همسنگرش در دوران جنگ تحمیلی افزود: شهدا به این درک و فهم عالی رسیدند که نشاط اصلی عالم از امام زمان(عج) است و لذا با یاد و نام حضرت حجت(ع) زندگی بانشاط و سرزنده ای داشتند و توانستند در عالم الهام بخش باشند.

وی با بیان این که بانی همه روضه ها و محافل خانگی ، امام زمان(عج) است، گفت: شهدا با حضرت ولی عصر(عج) ارتباط عجیبی داشتند و لذا در محافل خود بکوشید که رنگ مهدوی به فعالیت های فرهنگی و تربیتی خود بدهید و در ضمن از نام و یاد شهدا غافل نشوید.

کاجی  تصریح کرد: هیئات و محافلی بیشتر جذاب است که در آن ها به طور خاص نام و یاد شهدا مطرح است که در کانون همه شهدا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی افزود: اولین شخصیتی که روضه خانگی به نام و یاد شهید برقرار کرد، حضرت زهرا(س) است که برای حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) مراسم و یادواره شهدا برگزار کرد.اهمیت یاد شهید آن قدر زیاد است که امام زمان(عج) نیز در هنگام ظهور با نام و یاد شهیدی کار را آغاز می کند که جان همه ما به فدایش و آن هم سیدالشهدا(ع) است.