«نصر مقاومت»، عملیات تربیت اجتماعی با محوریت مسجد
«نصر مقاومت»، عمليات تربيت اجتماعي با محوريت مسجد
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد:

«نصر مقاومت»، عملیات تربیت اجتماعی با محوریت مسجد

حجت الاسلام و المسلمين خداداده در نشست عمليات پشتيباني مردمي از جبهه مقاومت با عنوان«نصر مقاومت» گفت:هدف از اين عمليات صرفاً جمع کردن کمک مالي در مساجد نيست بلکه يک عمليات تربيت اجتماعي با محوريت مساجد مي باشد.
شناسه خبر : 64641 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۷:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، نشست عملیاتی مساجد و نهادهای مردمی با عنوان «نصر مقاومت» و با موضوع تبیین عملیات پشتیبانی مردمی از جبهه مقاومت در مرکز همایش ایوان شهر ری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این مراسم با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد:  داغدار یک داغ بزرگ هستیم. سید حسن نصرالله شخصیت کم نظیری بود که مثل ایشان را باید دوران‌ها بگذرد تا روزگار به خود ببیند. این مصیبت بسیار سنگین است.

وی با اشاره به آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» گفت: با قرائت این آیه آرام می‌شویم که تاکید می‌کند سید حسن نصرالله و دیگر مجاهدان راه خدا از بین نرفته‌اند بلکه در پیشگاه رب العالمین هستند و زنده هستند. اما واقعیت این است که خیلی سخت است شخصیتی ولایتمدار مثل سید حسن نصرالله را که فهم و درک عمیق از تمدن اسلام و ماهیت دشمن داشت، در میان خود نداشته باشیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه رزمندگان و مجاهدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرزمین‌های اشغالی را آماج حملات موشکی قرار دادند که این اتفاق بزرگ باید تبیین شود، ابراز کرد: سال‌ها مجاهدان مقاومت فلسطین با سنگ می‌جنگیدند و نهایتاً در عملیات استشهادی شرکت می‌کردند، اما اسرائیل امروز به زبونی افتاده و در نهایت خواری، کودکان و زنان را مورد هدف قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده افزود: رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی موفقیتی ندارد و درصدد است تا با ترور رهبران مقاومت روحیه مردم و رزمندگان را بشکند

وی با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق ۲ مطالبه مردم بود، ادامه داد: موشک‌های ما همه پدافندهای پیشرفته دشمن را از کار انداخته و به جاهای مورد هدف اصابت کرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: برای مقابله با سناریوی نظامی دشمن، نیروهای مسلح کشورمان برنامه ریزی دارند که اگر دشمن پالایشگاه و پادگان ما را زد به نسبت جواب ما باید چطور باشد

وی افزود: آن چیزی که برای ما عملیات است و باید آن را تعریف کنیم این است که فضای جامعه و محلات را مدیریت کنیم. همه باید در یک اتاق عملیاتی محله بنشینیم و ببینیم در خارج از مسجد اگر نیاز است یک غرفه فرهنگی برپا کنیم تا هم کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای جبهه مقاومت جمع آوری و هم حماسه، روحیه عزت و کرامت را ترویج کنیم

حجت‌الاسلام خداداده ابراز امیدواری کرد با هم افزایی، تعاون و اتحادی که بین دستگاه‌ها شکل می‌گیرد هم در سوریه و هم در لبنان عملیات کمک‌رسانی انجام شود.

وی در پایان گفت: در پویش «نصر مقاومت» صرف کمک جمع کردن در مساجد ریالی و مالی نیست بلکه یک عملیات تربیت اجتماعی است که حول محور مساجد شکل می‌گیرد. نباید فقط به عدد کمک مالی نگاه کرد. عدد و رقم کمک‌ها مهم نیست. مهم این است مردم در محلات ببینند که همه آماده و پای کار هستند. از سوی دیگر دشمن هم وقتی این صحنه‌ها را ببیند اگر هم فکر غلطی داشته باشد با حضور مردم این توطئه‌های غلط قطعاً خنثی خواهد شد.

کلمات کلیدی: جبهه مقاومت