همایش افتتاحیه «مدرسه مبلغات محافل خانگی»
همايش افتتاحيه «مدرسه مبلغات محافل خانگي»
سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد خبر داد:

همایش افتتاحیه «مدرسه مبلغات محافل خانگی»

زهرا سادات موسوي‌پناه، از برگزاري همايش افتتاحيه «مدرسه مبلغات محافل خانگي» با شعار بانوان، امام نهضت ولايت ؛ به همت شوراي راهبردي کانون‌هاي تخصصي خواهران ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور در شهر مقدس قم خبر داد.
شناسه خبر : 64618 تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، زهرا سادات موسوی‌پناه سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوري اطلاعات ستاد ،از برگزاری همایش افتتاحیه «مدرسه مبلغات محافل خانگی» با شعار بانوان، امام نهضت ولایت ؛ به همت شورای راهبردی کانون‌های تخصصی خواهران در مجمتع یاوران مهدی (عج) شهر مقدس قم خبر داد.

 وی در ادامه درباره این مدرسه اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری و مشارکت بنیاد ملی خانواده، دبیرخانه ستاد ملی جمعیت، سازمان تبلیغات اسلامی و رویداد جامعه‌پرداز این همایش را با محور جمعیت، خانواده و فرزندآوری برگزار می کند.

رئیس شورای راهبردی کانون‌های تخصصی خواهران ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: این همایش در واقع بخشی از برنامه‌های مربوط به حوزه جمعیت در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور است، هدف ما این بود که بتوانیم تبلیغ چهره به چهره را با محور مساله جمعیت و خانواده گسترش دهیم چرا که این رویکرد به نسبت تبلیغات محیطی تاثیرگذاری مضاعفی را خواهد داشت.

موسوی‌پناه افزود: با این نگاه هم بود که ۱۰ تیر ماه امسال همایشی را در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور ۵۰۰ نفر از مدیران کانون‌های تخصصی بانوان از سراسر کشور برگزار کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد؛ در این همایش ما میزبان بانوان مبلغ از استان‌های مختلف بودیم که در کانون‌های تخصصی در سطح محله و مسجد فعالیت داشتند، رویکرد این بود که آنها ذیل تبلیغات خود در حوزه خانواده و جمعیت با رویکرد تخصصی ورود یابند، در این راستا برنامه آموزشی را تحت عنوان «مدرسه مبلغات محافل خانگی بانوان، امام نهضت ولایت» تدارک دیدیم که در روزهای آتی در شهر مقدس قم برگزار می شود.

وی ادامه داد: حضور در دوره‌های این مدرسه دارای شروطی بود از جمله اینکه همه شرکت‌کنندگان حداقل باید دارای مدرک سطح ۲ حوزه باشند و این مساله الزامی است، تلاش ما این است که ذیل دوره‌های این مدرسه موضوعاتی نظیر جمعیت، خانواده، سبک زندگی، الگوی سوم زن، انقلاب اسلامی را با رویکردی پژوهشی ارائه کنیم؛ ضمن اینکه دوره‌های این مدرسه به صورت مجازی برگزار می شود و افراد در قالب چهار پودمان در سرفصل‌های مختلف در دوره شرکت کرده و ضمن کسب گواهی معتبر، کارت تبلیغ هم دریافت کرده می توانند مبلغان تخصصی در حوزه جمعیت و خانواده باشند.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوري اطلاعات ستاد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به آنچه که اشاره شد، مبلغان در دوره سه روزه مدرسه مبلغات محافل خانگی بانوان، امام نهضت ولایت، شرکت کرده، توجیه شده و ثبت‌نام می کنند و بعدها در دوره‌های مدرسه به صورت مجازی حضور می یابند و این ارتباط دو سویه بین مدرسه و مبلغات و همچنین تعامل با کانون‌های تخصصی خواهران به شکل مستمر دنبال شده و ادامه می یابد.

لازم به ذکر است که تعداد شرکت‌کنندگان در این همایش بیش‌ از 380 تن از بانوان طلبه است که در روزهای 12 و 13 مهرماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار می‌شود. 

 

کلمات کلیدی: کانون تخصصي خواهران