اعزام مبلغان کانون های مساجد کرمانشاه به دوره تخصصی «جمعیت و خانواده»
اعزام مبلغان کانون هاي مساجد کرمانشاه به دوره تخصصي «جمعيت و خانواده»

اعزام مبلغان کانون های مساجد کرمانشاه به دوره تخصصی «جمعیت و خانواده»

حجت الاسلام قديريان، از اعزام 25 نفر از بانوان مبلغ فعال در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه جهت شرکت در دوره تخصصي «جمعيت و خانواده» در شهر مقدس قم خبر داد.
شناسه خبر : 64614 تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین «غلامعلی قدیریان» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده و فرزند آوری از سیاست ها و برنامه های اصلی ستاد است، اظهار کرد: خانواده به عنوان عمومی ترین نهاد جامعه، تکیه گاه و محور زندگی است به همین جهت در دین مبین اسلام از اهمیت و جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است.

 

وی با اشاره به سیاست های غلط جلوگیری از ازدیاد جمعیت در گذشته و آثار نامطلوب آن بر جوانی جمعیت، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب(دامه برکاته)، فرزند آوری را وظیفه ای عمومی برای حفظ نظام اسلامی برشمرده و در خصوص اهمیت نقش بانوان فرمودند: «فرزند آوری یکی از مهمترین مجاهدت های زنان و وظایف آنان است؛ چون فرزندآوری در حقیقت هنر زن است».

 

حجت الاسلام قدیریان، نگرانی های رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و تأکیدات ایشان بر جدی گرفتن مسئله جمعیت و فرزند آوری از سوی مسئولین و مردم را خاطرنشان کرد و گفت: همان گونه که رهبر حکیم و فرزانه ما فرمودند، جمعیت جوان عامل پیشرفت کشور است لذا همه ما در راستای ازدیاد جمعیت و فرزند آوری به عنوان یک معروف و وظیفه عمومی بایستی حساس بوده و اهتمام ویژه ای بر مسئله جوانی جمعیت داشته باشیم. 

 

وی برنامه های شاخص ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با رویکرد خانواده، فرزندآوری و جوان سازی جمعیت را برشمرد و بیان کرد: دوره های آموزشی تخصصی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد با این رویکرد در سطح استانی و ملی در حال برگزاری است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، اعلام کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، دوره تخصصی «بانوان، جمعیت و خانواده» ویژه بانوان مبلغ فعال در کانون های مساجد را با همکاری مجتمع آموزشی مهدی یاوران در شهر مقدس قم برگزار می کند.

 

وی گفت: این دوره آموزشی، با هدف توانمند سازی بانوان و با بهره گیری از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه، در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تاکید ایشان بر ضرورت فرزندآوری و جوانی جمعیت برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام قدیریان، از اعزام 25 نفر از بانوان مبلغ فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به این دوره آموزشی خبر داد و گفت: شخصیت های برجسته و توانمندی از قبیل: حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام تکلو، حجت الاسلام عابدینی و حاج مهدی رسولی در این همایش به ایراد سخن می پردازند.

 

وی همچنین از حضور بانوان اعزامی در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهرکریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و زیارت این مضجع شریف خبر داد و گفت: در تداوم این دوره آموزشی سه روزه؛ برگزاری دوره پودمانی یک و نیم ساله آموزشی در مدرسه طلاب همراه با اعطای گواهینامه معتبر به بانوان مبلغ در دستور کار قرار دارد.