رسالت امروز ما بصیرت‌افزایی و شناخت جبهه مقاومت است
رسالت امروز ما بصيرت‌افزايي و شناخت جبهه مقاومت است

رسالت امروز ما بصیرت‌افزایی و شناخت جبهه مقاومت است

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد چهارمحال‌وبختياري با تأکيد بر اينکه رسالت امروز ما بصيرت‌افزايي در خصوص جريان مقاومت است، گفت: اگر مروري بر منويات رهبر معظم انقلاب و خاصه ۲ پيام اخيرشان ناظر بر قضاياي لبنان و شهادت سيدحسن نصرالله داشته باشيم متوجه مي‌شويم که تأکيد رهبر حکيم و فرزانه متمرکز بر «جبهه مقاومت» است.
شناسه خبر : 64579 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۱۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم حجت‌پناه، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با تبریک و تسلیت شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله و با اشاره به سوره مبارکه نصر به‌عنوان آخرین سوره‌ای که بر پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل شد، اظهار کرد: تا پیش از این سوره مبارکه، هر جا که خداوند به پیامبر(ص) دستور حمد می‌داد اشاره‌ای به استغفار نداشت و استغفار در سوره نصر رمزی است که حکایت از نزدیک بودن پایان عمر حضرت داشت. سخنان شهید نصرالله نیز در روزهای واپسین عمرشان نیز با این نگاه قابل تأمل است.


وی با ذکر اینکه کارگردان تمام صحنه را می‌بیند اما دوربین را بر یک صحنه مورد نظرش متمرکز می‌کند، ادامه داد: امروز مقام معظم رهبری به‌عنوان کارگردان مقاومت در منطقه و جهان، تمام صحنه را مشاهده می‌کنند و اگر مروری بر منویات ایشان و خاصه ۲ پیام اخیرشان ناظر بر قضایای لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله داشته باشیم متوجه خواهیم شد که تأکید رهبر حکیم و فرزانه متمرکز بر «جبهه مقاومت» است. 


حجت‌پناه با تأکید بر اینکه مبادا سرگرم دیگر نقاط صحنه شده و از مقاومت غافل شویم، افزود: اکنون رهبر انقلاب به ما راه و مسیر را نشان دادند و ما نیز باید در همین مسیر به آگاهی و بصیرت دست یابیم و آماده هرگونه اقدام و عمل باشیم. اما برخی‌ها در داخل اصرار دارند که مقاومت را نبینند و صحنه را تا حد اختلافات درونی یک جناح تقلیل دهند که تمام این رویکردها بی‌بصیرتی است. رؤیت تمام صحنه به معنای داشتن بصیرت نیست بلکه بصیرت بدان معناست که دوربین را در جای درست مستقر کنیم تا بخش درست صحنه را ببینیم. بنابراین مطلع و آگاه بودن از مسائل مؤید بصیرت نیست بلکه انسان بصیر کسی است که در هر موقعیت بر مسئله‌ای درست متمرکز شود.


جبهه مقاومت به بلوغ رسیده است


این حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: اکنون رهبر معظم انقلاب دائماً بر قوت و قدرت مقاومت تأکید دارند؛ از ۱۵ مهرماه سال گذشته و حمله پیش‌دستانه حماس به رژیم صهیونسیتی، رهبر انقلاب دو خط را پیش بردند. نخست آنکه به مردم دنیا و جبهه مقاومت اعلام کردند که نیروهای مقاومت منطقه در کشورهای مختلف از عراق گرفته تا یمن و لبنان و سوریه به بلوغ رسیدند. ایشان بارها تأکید کردند که فلسطینی‌ها خودشان عملیات طوفان‌الاقصی را پایه‌ریزی و اجرا کردند و تصمیم‌گیری و اقدام از صفر تا صد با خودشان بود.


حجت‌پناه ادامه داد: خط دوم منویات مقام معظم رهبری در طی این مدت، بیدار شدن مردم دنیا بوده است بنابراین شاهدیم دانشجویان اروپا و آمریکا در دانشگاه‌های خاص آقازاده‌های این کشورها به پا خاسته و در کف میدان از فلسطین و غزه حمایت کردند. 


وی با اشاره به شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان در یک حادثه تلخ و جانگداز و ناگهانی، تأکید کرد: این حادثه باعث شد کشور در فاصله چندماه از انتخابات اسفندماه سال گذشته دوباره ناچار به برگزاری یک انتخابات مهم باشد که این رویداد سیاسی به فضل الهی با مشارکت بالا و به‌طور سالم و رقابتی برگزار شد. در این ایام رهبر انقلاب یک هدف مهم یعنی انتخاب رئیس‌جمهور در یک فضای قانونی و سالم داشتند که خوشبختانه این مهم محقق شد. 


حجت‌پناه با اشاره به اینکه ترورهای مکرر نشان از عجز دشمن دارد، توضیح داد: مقام معظم رهبری قائلند که ما به قله نزدیک شدیم و چه خوب است که تحلیل‌ خودمان را به تحلیل‌ها و دیدگاه‌های ایشان نزدیک کنیم و مسیری را که ایشان ما را توجه می‌دهند، دقت داشته باشیم.


وی با تصریح اینکه اکنون چندین انحراف مشاهده می‌کنیم، بیان کرد: امروز متأسفانه مشاهده می‌شود که نیروهای انقلابی و ارزشی در فضای مجازی با هم بحث و جدال دارند و این یک خطای راهبردی و محاسباتی است. همچنین گاهی شاهد درگیری افراد انقلابی با افراد غیرمعتقد به انقلاب هستیم که این نیز در موقعیتی که محور مقاومت با سگ هار صهیونیسم مبارزه می‌کند، خطای بزرگی است.


این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز با هر نوع نگاه و جریان سیاسی باید دست به دست هم بدهیم و شانه به شانه هم به جنگ این دشمن بزرگ برویم و بدانیم که دشمنان چشم به انسجام ملت دوخته‌اند. دشمن جریان‌ها و تفکرات سیاسی کشورمان را به‌خوبی می‌شناسد و تحلیل‌ها را می‌داند. او خوب می‌داند که ایرانیان فارغ از هر جریان یا تفکر سیاسی وقتی دشمن مشترک داشته باشند باهم متحد می‌شوند، همچنان که در جریان شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد بودیم هر فردی از هر قشر و با هر تفکری خونش به جوش آمد و اتحاد و انسجام شکل گرفت و امروز نیز خون شهید سیدحسن نصرالله باید در همه رگ‌ها تزریق شود. 


حجت‌پناه با تأکید بر اینکه تأکید و تمرکز رهبر انقلاب بر موضوع مقاومت باید ما را به سمت مطالعه درباره تاریخچه مقاومت سوق بدهد، اضافه کرد: مطالعه پیشینه خاندان شهید صدر یک فرصت مکفی را می‌طلبد که همگی از عالمان بزرگ بودند و به دعوت مردم فقیر و مظلوم لبنان، سیدموسی صدر به لبنان رفت و شیعیان جنوب لبنان را از دست اعراب خلیج نجات داد. در کنار شاخه سیاسی جنبش «امل» که توسط امام موسی صدر ایجاد شد، شاخه نظامی نیز توسط شهید مصطفی چمران تشکیل شد که این جنبش بعدها تحت عنوان حزب‌الله به راه خود ادامه داد. 


ضرورت مطالعه پیشینه مقاومت 


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت دقت در مقاومت، بیان کرد: ایشان قائلند که جریان مقاومت قطعاً نظم جدید منطقه را رقم می‌زند و فرمودند «سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.» این تأکیدات ما را ملزم می‌کند که تاریخچه مقاومت را مطالعه کنیم و امروز می‌بینیم که این درخت پرثمر به بار نشسته است و نیروهای سابق جنبش امل کرسی‌های خوبی را در مجلس لبنان در دست دارند و ریاست مجلس لبنان نیز از همین نیروهای شیعه است. 


مدیر کانون‌های خدمت رضوی در چهارمحال‌وبختیاری با یادآوری اینکه امروز حزب‌الله تشکیلات بزرگی است، توضیح داد: این تشکیلات باوجود از دست دادن تقریباً همه فرماندهان خود، به تعبیر رهبر انقلاب سرپا ایستاده و خواهد ایستاد. دبیرکل جدید حزب‌الله یا راه شیخ حسن نصرالله را ادامه می‌دهد که قطعاً مبارک خواهد بود و یا راه و مسیر جدیدی را باز خواهد کرد که این هم می‌تواند مبارک باشد و دشمن صهیونیستی را سردرگم و گیج کند. 


حجت‌پناه با اشاره به اینکه بر طبق سنت الهی خون شهدا باعث بیداری و جنبش‌ها می‌شود، افزود: شاهدیم که رژیم جنایتکار صهیونیستی با این‌ همه ادعا هنوز نتوانسته است حماس را که در یک محدوده کوچک فعالیت می‌کند زمین‌گیر و متوقف کند و بعد از یک‌سال جنایت و خونریزی وحشیانه به هیچ‌یک از اهدافش در غزه دست نیافته است. 


وی در پایان اظهار کرد: فرمان قطعی حمایت از جبهه مقاومت و حزب‌الله از سوی ولی امر مسلمین صادر شده است و همانطور که در زمان دفاع مقدس هر کسی بنا به شرایط خود گوشه‌ای از کار را گرفته بود، امروز نیز هر کسی در هر کاری که در دست دارد باید وظیفه فعلی خود را بداند و خوب و کامل به آن جامه عمل بپوشاند.