بخش هنر کانون های فرهنگی هنری مساجد باید تقویت شود
بخش هنر کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بايد تقويت شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

بخش هنر کانون های فرهنگی هنری مساجد باید تقویت شود

براتي گفت: يکي از موضوعات مهم و مورد توجه به عنوان يک اصل اين است که وجه هنر کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان قزوين بايد تقويت شود.
شناسه خبر : 64573 تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست با عالم بخش مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت الاسلام تقوی مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین بیان کرد: یکی از موضوعات مهم و مورد توجه به عنوان یک اصل این است که وجه هنر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین باید تقویت شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستگاه هنر بوده و در حوزه تقویت فعالیت فرهنگی و هنری همراهی و کمک می کنند و اراده خوبی هم وجود دارد که به حوزه مسجد و کانون کمک کنند.

 

وی مسجد را یکی از خواستگاه های مهم نظام جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: حوزه هنر یک فرصت است و باید در این حوزه کار شود و دست فعالیت ما در مسجد می تواند حوزه هنر باشد.

 

براتی اعلام کرد: اگر جریان هنری را شکل دهیم باید استمرار دهیم، خواهش ما این است برای جانمایی این کار، در سرچشمه ها انرژی گذاشته شود تا این اتفاق خوب شکل بگیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: به لحاظ استانی، در بخش همراهی و کمک مشکلی نداریم، ما پرورش یافته نظام  تربیتی مسجد هستیم و اگر کاری می کنیم ادای دین است.

 

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: حضور مشاور هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در استان ها به منظور ارتقا گروه های تئاتر مسجد است.

 

حجت الاسلام سید رئوف تقوی تأکید کرد: قزوین چندین سال بود تئاتر بچه های مسجد را اجرا کردند و لازم است این حوزه در استان تقویت شود چراکه تئاتر اثرگذارترین بسترها برای تبلیغ و تفهیم مفاهیم بنیادی است و انشالله کمک شود بستری برای اثرگذاری بیشتر و بهتر ایجاد کنیم.

 

در ادامه امیر ملاحسنی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره ضرورت توجه به فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد یادآور شد: همراهی متولیان مسجد می تواند به حضور جوانان و نوجوانان در مسجد کمک کند و اینکه فردی بتواند در مسجد کار فرهنگی و هنری کند.