رفاقتی شهدایی که با کلمات شعر پایداری آغاز شد
رفاقتي شهدايي که با کلمات شعر پايداري آغاز شد
در بجنورد؛

رفاقتی شهدایی که با کلمات شعر پایداری آغاز شد

بچه مسجدي ها در کلمات شاعرانه خود، اهالي مساجد بجنورد، را در اين شب ها به مهماني ارزش هاي پايداري و دفاع مقدس بردند و با عموم مردم بخصوص همسن و سال هاي خود رفاقت کردند و همکلام مقاومت شدند.
شناسه خبر : 64504 تاریخ انتشار : ۶ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ از یکشنبه شب آغاز شد؛  نوجوانان 13 یا 14 ساله همان کلاس هفتمی و کلاس هشتمی ها،  که هر شب به مساجد بجنورد رفتند و در سنگر مسجد کلمات عاشقانه  خود را در قاب ابیات پایداری و به رسم مقاومت آموزی از شهیدان، تقدیم به دلتنگی و سال ها صبوری  مادران شهدا کردند.

 

مسجد حجت بن الحسن(عج) در مرکزی ترین خیابان شهر بجنورد، سنگر اول شد، که نوجوانان شاعر کانون فرهنگی هنری"نسیم رحمت" مسجد امام حسن عسکری(ع) را همراه «سید باقر سیدی زاده»، استاد جوان و پرتلاششان را که از یکسال گذشته نخستین انجمن ادبی مسجدی را با عنوان "رهان" راه اندازی کرده، پذیرفت و برچشم دل میزبانی جای داد.

 

پس از آن اهالی مسجد سید الشهدا(ع) و کانون فرهنگی هنری فاطمیه در محفلی انقلابی به یاد رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهدای این مرز و بوم، به دیار معناها و ابیات شعر نوجوانان مسجدی رفتند و شعر مقاومت را به گوش جان سپردند.

 

اهالی مسجد انقلاب و مسجد امام رضا(ع) دیگر مساجد برگزار کننده شب های شعر پایداری شدند و نمازگزاران را پای کلمات دلتنگ جبهه و جنگ نشاندند و یاد و خاطره شهدا را در جمع پیر و جوان و نوجوانان زنده و تعریف کردند.

 

نمازگزاران مسجد حضرت رسول اکرم (ص) در خیابان چمران بجنورد نیز بی نصیب نماندند و پای اشعار پایداری نوجوانان کانون "نسیم رحمت" نشستند و در سنگر مسجد پذیرای شبی دیگر از دلتنگی برای دلسپردن های خاکریز و سنگر شدند.

 

نوجوانان کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان(عج) بجنورد که خود با علقه ای مشترک و پس از شنیدن قصه شهید «مجید قربانخانی»، معروف به حر شهدای مدافع حرم، مسجد نقطه اتصالشان شده  و آن شهید والامقام هم شده رفیق فابریک شهیدشان، پای اشعار پایداری نشستند و با این نوجوانان شاعر، رفاقت کردند، البته شاعران حاضر هم کم نگذاشتند و در این محفل شهدایی  تازه ترین سروده های خود را همراه رفقای خود، به شهدای محله حر و شهید قربانخانی، تقدیم کردند.

 

همچنین حضور در برنامه زنده تلویزیونی "خط مقدم"، میعادگاه عبادی سیاسی نماز جمعه  و مسجد بقیه الله(عج)، مدارس و دانشگاه ها، هیئات مذهبی نیز در چند سنگر ویژه متفاوت میزبان نوجوانان و شاعران نوقلم کانون فرهنگی هنری "نسیم رحمت" شدند و مجموعا 22 محفل شاعرانه در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برنامه ریزی و اجرا شد.

 

امشب جمعه 6 مهرماه،  آیین اختتامیه «شب های شعر پایداری»  به میزبانی بچه های کانون نسیم رحمت مسجد امام حسن عسکری (ع) و شاعران انجمن ادبی رهان این مسجد، همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

پایان/