«همراه مسجد» جای خالی ارتباط مردمی با مساجد را پُر کرده است
«همراه مسجد» جاي خالي ارتباط مردمي با مساجد را پُر کرده است
مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امورخیریه عنوان کرد:

«همراه مسجد» جای خالی ارتباط مردمی با مساجد را پُر کرده است

حجت الاسلام نوروزپور در بازديد از مرکز ارتباطات مردمي مساجد کشور، راه اندازي اين مرکز را دستاوردي براي مساجد و نظام دانست و گفت: موفقيت هرچه بيشتر اين مرکز مستلزم آن است که همه نهادها و سازمان ها با اين مجموعه همکاري داشته باشند.
شناسه خبر : 64482 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۴:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، همزمان با هفته وقف، حجت الاسلام نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام استاجی مدیر اداره هیأت امناء و خادمین این سازمان با حضور در ساختمان شهید بهشتی ستاد کانون های مساجد از مرکز ارتباطات مردمی مساجد کشور (همراه مسجد) بازدید کردند.

در این بازدید حجت الاسلام محمد نوروزپور و حجت الاسلام استاجی ضمن بازدید از مرکز ارتباطات مردمی مساجد کشور با فعالیت ها و خدمات این مرکز آشنا و بخشی از تماس هایی را که با این مرکز برقرار شده بود، شنیدند و به مشکلات، پیشنهادات و سوالات مطرح شده از سوی مردم پاسخ دادند.

حجت الاسلام محمد نوروز پور، در این بازدید، راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی مساجد کشور را یکی از اقدامات ارزشمند دانست و گفت: حقیقتا نبود چنین مرکزی در کشور به عنوان خلا احساس می شد.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بیشترین وقف ها در کشور پیرامون مسجد است، گفت: در حال حاضر ۷۲ هزار مسجد در کشور سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است، راه اندازی سامانه مرکز ارتباطات مردمی (همراه مسجد) اقدام مبارکی در راستای خدمت به مساجد و مسجدی ها است.

وی از همکاری و تعامل سازمان اوقاف و امور خیریه با این مرکز خبر داد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با تمام قوا در خدمت این مرکز و لازم است از طریق این سامانه بستری فراهم شود که مسائل و درخواست های مربوط به سازمان اوقاف و امور خیریه هم توسط مسئولان این سازمان پاسخ داده شود و هم به صورت مکاتبه سوالات را دریافت و به آنها رسیدگی کنیم.

حجت الاسلام نوروزپور راه اندازی این مرکز را دستاوردی برای مساجد و نظام دانست و تصریح کرد: موفقیت هرچه بیشتر این مرکز مستلزم آن است که همه نهادها و سازمان ها با این مجموعه همکاری داشته باشند، چراکه این سامانه فرصتی ایجاده کرده است که مردم بتوانند مشکلات مساجدشان را مطرح کنند.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به اینکه مسجد اولین موقوفه‌ای است که در عالم اسلام ایجاد شده است، ابراز کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در بدو ورودشان به شهر مدینه اولین اقدامی که انجام دادند ساخت مسجد بود و در حال حاضر تعداد موقوفاتی که در رابطه با مسجد داریم، بیشترین موقوفات است و این نشان از اهتمام مردم کشورمان به ایجاد مسجد داشته و دارد.

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت مساجد بهره برده ایم، افزود: انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و دفاع مقدس از مساجد پشتیبانی شد و در طول ۴۵ سال گذشته هر وقت نیاز به مسجد بوده است، اهل مسجد پای کار بوده اند. در جریان کرونا شاهد بودیم که اهالی مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی درون مسجد بسته های معیشتی تهیه و میان مردم توزیع می کردند. در حال حاضر نیز بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری این خدمات از سوی مساجد ادامه دارد.

حجت الاسلام نوروزپور خاطر نشان کرد: مساجد همواره برای نظام پای کار بوده است و این سوال مطرح است که ما مسئولان برای مساجد چه کاری کرده ایم؟، در حال حاضر مرکز ارتباطات مردمی مساجد کشور یکی از دستاوردهای ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است، زیرا که جای چنین مرکزی در دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی خالی بود، البته در ادارات اوقاف و امور خیریه و دیگر دستگاه‌ها، مرکز ارتباطات مردمی است، اما جای مرکزی جامع که همه مشکلات، پیشنهادات و انتقادات مردم در مورد مساجد را پاسخ دهد، خالی بود.

وی گفت: امروز تعدادی از تماس های برقرار شده  با این سامانه در رابطه با مشکلات حقوقی مسجد، مالی، ساخت و ساز مسجد، هیأت امنا و خادمان مساجد بود که به برخی از سوالات پاسخ دادیم. یکی از محاسن این سامانه این است که صدای تماس گیرندگان ضبط و مشکلات مطرح شده را به هر دستگاهی ارجاع می دهند و دستگاه‌ها نیز پاسخ سوالات تماس گیرندگان را رسیدگی  و به  این مرکز مکاتبه می نمایند.

حجت الاسلام نوروزپور خاطرنشان کرد: از مرکز ارتباطات مردمی مساجد درخواست کرده ایم که یک پنل کاربری را برای سازمان اوقاف و امور خیریه طراحی کنند تا کارشناسان سازمان اوقاف و امور خیریه بتوانند در همان سازمان اوقاف وارد سیستم شده و به سوالات مردم پاسخ دهند.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از دستگاه‌های مرتبط با مساجد هم درخواست می نماییم که با این مرکز همکاری داشته باشند چراکه راه اندازی این سامانه یکی از اقدامات خوب است که باید مورد حمایت قرار گیرد و همه برای تقویت آن تلاش کنند.

در ادامه حجت الاسلام کمال الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از حضور مدیرکل بقاع متبرکه و مدیراداره هیأت امنا و خادمین سازمان اوقاف و امور خیریه قدردانی و تشکر کرد.

کلمات کلیدی: مرکز تماس همراه مسجد