علم آموزی و مهارت آموزی را مقدس بدانید
علم آموزي و مهارت آموزي را مقدس بدانيد
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور:

علم آموزی و مهارت آموزی را مقدس بدانید

حجت‌الاسلام والمسلمين خداداده در در آيين آغاز سال تحصيلي جديد با حضور در دبيرستان ياوران امين و مسجد تاريخي حاج حسن صنيع الديوان تهران با نواختن زنگ مدرسه به بيان چند توصيه به دانش آموزان طرح "مسجد مدرسه" پرداخت.
شناسه خبر : 64437 تاریخ انتشار : ۲ مهر ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۸:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده  رئیس ستاد و مهدی مقدم معاون فرهنگی هنری آن، با حضور در دبیرستان یاوران امین و مسجد تاریخی حاج حسن صنیع‌الدیوان تهران، در قالب طرح "مسجد مدرسه" با نواختن زنگ مدرسه ، در آیین آغاز سال تحصیلی جدید شرکت و با بیان نکاتی حال و هوایی معنوی به این رویداد آموزشی بخشیدند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشوردر ابتدای سخنان خود با بیان اینکه روز اول مهر یادآور خاطرات مهمی در زندگی هر فردي است گفت: شما در طول دوران تحصیل و از هر لحظه و ثانیه سال تحصیلی خاطراتی را خواهید ساخت که این خاطره ها آینده ای را برای شما رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه در هر حوزه ای قرار داریم مفید، پیشران و موثر باشیم ادامه داد: ما به تک تک دانش آموزان افتخار می کنیم و امیدواریم که شاهد رشد و پیشرفت همه شما عزیزان باشیم همانطور که به دانش آموزان قدیمی مدرسه که پیشرفت کرده اند افتخار می‌کنیم در آینده به شما نیز افتخار خواهیم کرد. باید سعی کنیم در خانواده، مسجد، مدرسه، محله و جامعه آدم موثری باشیم.

حجت الاسلام خداداده با اشاره به اینکه باید با قدرت کار را شروع کنید با بیان چند توصیه در حوزه تحصیل ادامه داد: آداب متعلمین و دانش آموزی را رعایت کنید که این مجاهدت و تلاش شما به کار برکت می دهد. دانش آموزان برای علم آموزی به مدرسه می آیند و متوجه باشید که طی حدیثی فردی که برای تحصیل از منزل بیرون می رود فرشته ها از درب منزل بال های خودشان را روی زمین برای آن فرد فرش می کنند که طالب علم پای خود را روی زمین نگذارد.

وی افزود:علم آموزی و مهارت آموزی را مقدس بدانید و این را فرض بدانید که این تحصیل یک حسنه است احترام به اساتید و معلمان خود را رعایت کنید که این احترام به استاد موجب افزایش برکت زندگی خواهد شد و در کتب دینی ما نشستن در برابر استاد هم آدابی دارد . حتما به مسئله تغذیه توجه داشته باشید چرا که تغذیه مناسب در روند تحصیل و یادگیری تاثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در این مراسم از زحمات و تلاش های مدیران دبیرستان یاوران امین و امام جماعت و هیئت امناء مسجد صنیع الدیوان که زمینه فعالیت این مدرسه را برای حضور دانش آموزان فراهم کرده اند تشکر و قدردانی کرد.