آغاز رویداد توانمندسازی مدیران کانون‌های مساجد اهل‌سنت
آغاز رويداد توانمندسازي مديران کانون‌هاي مساجد اهل‌سنت

آغاز رویداد توانمندسازی مدیران کانون‌های مساجد اهل‌سنت

رويداد توانمندسازي مديران کانون‌هاي مساجد اهل‌سنت با حضور نمايندگاني از آذربايجان غربي ،کردستان، سيستان و بلوچستان، گلستان و استان فارس با خوش‌آمدگويي معاون ساماندهي ستاد کانون‌هاي مساجد آغاز بکار کرد.
شناسه خبر : 64375 تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۱۵

به‌گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، رویداد توانمندسازی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد اهل‌سنت کشور با خیرمقدم‌گویی دکتر محمدتقی محمدیان، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های مساجد آغاز بکار کرد.

محمدیان طی سخنانی، گفت: مسجد پناهگاه مردم است و ما در این نقطه امن و نورانی خداوند در روی زمین کنار هم جمع شدیم تا با مشارکت یکدیگر یک اتفاق بزرگی را رقم بزنیم و مسجد در بسیاری از مواقع مرکزی برای مدیریت و حل‌وفصل بحران نیز است.

وی افزود: مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری در دهه هفتاد با این هدف تشکیل شده تا استعدادهای مختلف را از دل روستاها و مناطق مختلف کشف، تربیت و آماده‌سازی کرده تا در شبکه‌های مختلف کشور بکار گرفته شوند.

معاون ساماندهی ستاد کانون‌ها تأکید کرد: در شبکه نورانی بچه‌های مسجد بیش از 2هزار کانون در مساجد اهل‌سنت در حال فعالیت هستند. مجموعه دوستان ما در این کانون‌ها با اهتنام و مجاهدت خود پای کار برنامه‌های کانون ایستاده‌اند. برادران اهل‌سنت ما در کانون‌های مساجد اهل‌سنت در عرصه‌های فرهنگی و به‌ویژه هنری فعال و پیشتار هستند که این ظرفیت مهمی محسوب می‌شود.

محمدیان با اشاره به نقش گسترده مدیران کانون‌ها خاطرنشان کرد: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری یگان عملیاتی ستاد هستند که در میدان با هجمه‌های فرهنگی دشمن مبارزه کنند.

معاون ساماندهی ستاد درباره راهبرد جدید ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، عنوان کرد: ما در دور جدید از فعالیت‌های ستاد یک راهبرد نوین را دنبال می‌کنیم که مجموعه کانون‌ها در دل خودشان بتوانند به یک هم‌افزایی و خوداتکایی برسند. البته گام اول ، احیای هویت کانون‌ها بوده است.

وی افزود: بحث حمایت‌های مالی در دستور کار ستاد بوده است و یکی از برنامه‌هایی که به‌جهت حمایت مالی از کانون‌ها صورت گرفته است بحث تنخواه‌کارت کانون‌های فرهنگی هنری بوده است.

محمدیان در تشریح سایر برنامه‌های اجرایی‌شده ستاد در حمایت از کانون‌ها، اشاره کرد:  برنامه‌ریزی کردیم که هر کدام از مدیران کانون‌ها اگر بتوانند 15نفر را به کانون‌ها جذب کنند، براساس طرح همت یک مبلغی به‌عنوان سرمایه برای آن‌ها در نظر گرفته شود که این تنها بخشی از مشوق‌های مالی برای انگیزه‌بخشی به کانون‌ها است و همچنان در حال اجرا است. 

لازم‌ به ذکر است که در ابتدای این همایش آقای فؤاد مولوی، نفر اول اهل‌سنت مسابقه «مدهامتان» از استان کردستان با قرائت دلنشین آیاتی از قرآن کریم فضای سالن را به عطر شمیم آیات الهی معطر کرد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضور در رویداد توانمندسازی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد اهل‌سنت کشور به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

کلمات کلیدی: هفته وحدت