بسترسازی کانون‌های مساجد برای وحدت راهبردی مسلمانان
بسترسازي کانون‌هاي مساجد براي وحدت راهبردي مسلمانان
رئیس شورای راهبری اهل‌سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد:

بسترسازی کانون‌های مساجد برای وحدت راهبردی مسلمانان

آيت‌الله عبدالرضا پورذهبي با اشاره به فعاليت کانون‌ها در برگزاري نشست‌هاي هم‌انديشي و اجراي برنامه‌هاي مختلف فرهنگي و هنري گفت:کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد مي توانند در بسترسازي وحدت راهبردي مسلمانان موثر باشند.
شناسه خبر : 64364 تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۴۰

به‌گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، آیت‌الله عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و رئیس شورای راهبری اهل‌سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به نقش مساجد در استحکام وحدت مسلمانان گفت: مسجد به تعبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران یک سنگر اسلامی است و اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم تمام مسلمانان چه شیعه و چه اهل‌سنت از این کانون برای برگزاری اجتماعات، رشد و هم‌افزایی بهره می‌برند.

وی افزود: این هم‌افزایی بین مساجد شیعه و اهل‌سنت وجود دارد و برای مثال اهل‌سنت برخی برنامه‌های خودشان را در مساجد شیعیان برگزار می‌کنند و برعکس آن هم وجود دارد. این مسئله یک جامعیت و وحدت راهبردی را نیز ایجاد می‌کند.

آیت‌الله پورذهبی با تأکید ضرورت برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی بین شیعیان و اهل‌سنت، بیان کرد: برای هم‌افزایی بیشتر و رسیدن به این امر راهبردی یعنی وحدت، نیاز است که نشست‌های مشترک و مؤثری برگزار شود تا شیعیان و اهل‌سنت در ایران شناخت بیشتری از همدیگر پیدا می‌کنند و در مواردی مانند کارهای جهادی نیز به‌صورت مشترک فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی را پیش ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ارتقای امر وحدت، خاطرنشان کرد: کانون‌ها چه در برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و چه در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌توانند پیشتاز و فعال در ایجاد بسترهای همکاری بین شیعیان و اهل‌سنت باشند و این موضوع در حال حاضر اجرا می‌شود.