کانون‌ها اثرات تبلیغات دشمن را از بین می‌برند
کانون‌ها اثرات تبليغات دشمن را از بين مي‌برند
عضو شورای راهبری اهل‌سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد:

کانون‌ها اثرات تبلیغات دشمن را از بین می‌برند

«مولوي محمدجعفر محبي» بر نقش کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد براي جلوگيري از تبليغات دشمن تأکيد کرد و راهکار آن را جذب افراد از دوران کودکي در کانون‌ها دانست.
شناسه خبر : 64359 تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۲۳

به‌گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مولوی محمدجعفر محبی، عضو شورای راهبری اهل‌سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد درباره نقش محوری مساجد گفت: نقش مساجد در اسلام و تاریخ اسلام برای مسلمانان و البته همه مردم جهان واضح و آشکار است. به‌واقع مسجد محل اجتماع مسلمانان است و جایی است که وقتی در آن‌جا جمع می‌شوند از اوضاع و احوال همدیگر اطلاع پیدا می‌کنند.

وی افزود: در صدر اسلام، حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله خیلی بر حضور در مسجد تأکید داشتند و اگر کسی را در یک نوبت نماز مسجد نمی‌دیدند، حتماً بعد از نماز سراغ او را می‌گرفتند.

مولوی محبی با اشاره به اهمیت اجتماع مسلمانان، تأکید کرد: عزت و شوکت مسلمانان در اجتماع آن‌هاست و مسجد محل همین اجتماع است.

عضو شورای راهبری اهل‌سنت با توجه به هجمه‌های دشمن علیه نسل نوجوان و جوان کشور، عنوان کرد: متأسفانه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دشمن هجمه‌های مختلفی علیه اسلام، مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران دارد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از بسترهایی است که به‌وسیله آن‌ می‌توان در برابر هجمه‌های دشمن ایستادگی کرد.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم افراد را از کودکی (دبستان و یا حتی قبل از آن) جذب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کنیم و زمینه برای انس و الفت میان آن‌ها و مسجد برقرار شود، می‌توانیم اثرات تبلیغات مسموم دشمنان را از بین ببریم.

مولوی محبی با اشاره به خطرات عدم‌برنامه‌ریزی برای کودکان و نوجوانان، بیان کرد: بچه‌ها پویایی زیادی دارند و اگر برنامه‌ای برای اوقات فراغت آن‌ها وجود نداشته باشد، جذب تبلیغات دشمن می‌شوند. بنابراین بایستی کانون‌های فرهنگی هنری در این زمینه فعالیت خود را افزایش بدهند.