زندگی شهید رسول پور مراد مسجد محور و در مسیر ترویج فرهنگ دینی بود
زندگي شهيد رسول پور مراد مسجد محور و در مسير ترويج فرهنگ ديني بود
برادر شهید مدافع حرم رسول پورمراد:

زندگی شهید رسول پور مراد مسجد محور و در مسیر ترویج فرهنگ دینی بود

پورمراد گفت: زندگي شهيد رسول پورمراد مسجد محور بود و تلاش در ترويج فرهنگ ديني در بين دوستان وآشنايان داشت.
شناسه خبر : 64275 تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۱۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، مهدی پورمراد برادر شهید مدافع حرم رسول پورمراد در خصوص ویژگی های این شهید و فعالیت های آن در کانون راه آسمان شهرک مدرس بوئین زهرا بیان کرد: مهمترین ویژگی های این شهید، مردمی بودن و خدمت به مردم بود، این شهید بزرگوار به نماز اول وقت هم بسیار اهمیت می دادند و احترام و نیکی به والدین هم بسیار مورد توجه ایشان بود.

 

برادر شهید مدافع حرم رسول پورمراد ادامه داد:  آنچه در سبک زندگی این شهید بسیار مورد توجه بود اهمیت دادن به انجام مستحبات ازجمله کم خوری وکم خوابی، پرتلاش بودن و رعایت موازین اخلاقی در رفتار و گفتار بود.

 

وی با اشاره به فعالیت های مسجدی این شهید تصریح کرد: زندگی این شهید مسجد محور بود و تلاش در ترویج فرهنگ دینی در بین دوستان وآشنایان داشت، این شهید بسیار در خصوص حضور خود و دیگران در مسجد اهتمام داشت به طوری که بیشتر فعالیت های اجتماعی خود را متمرکز در مسجد می کرد.

 

پورمراد تصریح کرد: مهمترین دغدغه ایشان در حوزه اجتماعی و فرهنگی، بحث خانواده و تربیت نسل جدید بر پایه تربیت دینی و قرآنی بود و ایجاد بصیرت و آگاهی در خصوص مسائل اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و غیره از جمله مواردی بود که ایشان بسیار مورد تأکید داشتند.

 

وی یادآور شد: زندگی این شهید الگویی برای همه ماست به طوری که انجام واجبات و ترک محرمات، ولایت پذیری و ولایت مداری، هدف مند بودن زندگی فردی، شغلی و اجتماعی، شاد بودن و شاد زیستن همراه با عزت نفس، داشتن ایمان و امید در زندگی، تلاش مستمر و مداوم در تهذیب نفس، اهمیت دادن به سلامت جسم، روح و روان خود و اطرافیان، ساده زیستی و پرهیز از تجمل و اشرافی گری در زندگی فردی و اجتماعی الگویی برای همه ماست.

 

گفتنی است شهید رسول پورمراد عضو کانون فرهنگی هنری راه  آسمان شهرک مدرس شهرستان بوئین زهرا بود که در سن 27 سالگی و در بیستم مهر ماه سال ۱۳۹۴ در قنیطره سوریه و درگیری با گروهک داعش بر اثر انفجار خمپاره و جراحات وارده، به شهادت رسید.