اولین عهدواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود
اولين عهدواره شهداي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور برگزار مي شود

اولین عهدواره شهدای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود

حجت الاسلام حاجتي از اجراي "طرح ستارگان مسجد" با محوريت شهداي کانوني در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور خبرداد.
شناسه خبر : 64243 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اظهارکرد: اولين عهدواره شهدای كانون‌های فرهنگی هنری مساجد كشور در قالب طرح " ستارگان مسجد" همزمان با سراسر کشور در استان گیلان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه باید نسل جوان با الگوی رفتاری واخلاقی شهید که مفهومی از فرهنگ شهادت است، آشنا شوند گفت: اکنون وظیفه ماست که با زبان هنر، فرهنگ ایثار وشهادت را درنسل جوان زنده نگه داریم.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه این عهدواره گرامی داشت یاد و خاطره 72 شهید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است اذعان کرد: این عهدواره در حوزه‌ انفرادی در سه بخش ادبی شامل داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، شعر، بخش هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، گرافیک و تصویرسازی و بخش چندرسانه‌ای شامل تیزر، کلیپ و موشن گرافی برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان ادامه داد: رشته‌های بخش گروهی نیز شامل فیلم، هنرهای نمایشی و سرود است.

 

وی با تاکید بر اینکه در تولید وانتشار آثار لازم است موضوع‌ها ومحورهای عهدواره در هر بخش در نظر گرفته شود تصریح کرد: معرفت افزایی و شناخت بیشتر نسبت به شخصیت و ویژگی شهدا وارزش زنده نگه داشتن یاد شهدا، نقش وجایگاه بانوان در پیدایش نسل شهادت طلب، ثبت و ضبط خاطرات خانواده و همرزمان شهدا، تکریم وقدردانی از صبر و گذشت خانواده معزز شهدا و شناخت و انتشار خصوصیات منحصر به فرد شهدا در زندگی از محورهای این عهدواره است.

 

وی با بیان اینکه جريان‌سازي رسانه‌ای و آشنايی عموم مردم با سبک زندگی شهدا یک اصل مهم است، اعلام کرد: علاقمندان برای شرکت در نخستین عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور می‌توانند با مراجعه به آدرس https://bachehayemasjed.ir/setareganemasjed  اطلاعات لازم را کسب کنند.