خدمت از کربلا تا مشهد
خدمت از کربلا تا مشهد
گزارشی از خدمت رسانی موکب یاوران مهدی (عج):

خدمت از کربلا تا مشهد

اکبر فتاحي با بيان اينکه خادمان با برپايي ۳ موکب در شهر کربلا، مرز مهران و مرز ريمدان پس از خدمت به زائران حسيني براي خدمت به زائران رضوي عازم ميامي شدند و پس از ۵ روز خدمت رساني به زائرين امام هشتم خود نيز رهسپار مشهد مقدس شدند.
شناسه خبر : 64209 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، اکبر فتاحی، مدیر اجرایی موکب یاوران مهدی(عج)، کانون فرهنگی هنری شهدای دولت آباد اصفهان، از پایان کار خادمان رضوی خبر داد و گفت: مجموعه یاوران مهدی (عج) در ایام اربعین با برپایی ۳ موکب در شهر کربلا، مرز مهران و مرز ریمدان به خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام پرداختند و پس از اربعین رهسپار مشهد مقدس برای خدمت به زائران امام رضا علیه‌السلام شدند.

وی با اشاره به اینکه موکب چهارم این مجموعه در مسیر پیاده روی زائران امام هشتم از ۹ شهریور ماه دایر شد افزود: این موکب بعد از شهر میامی در کنار زائر سرای امام جواد علیه السلام دایر شد و به ارائه خدمت به زائران پیاده روی امام رضا علیه‌السلام پرداخت.

 این فعال فرهنگی با اشاره به فعالیت های گسترده موکب بیان کرد: ما آماده خدمت رسانی به زائرین بودیم و با آب، انواع شربت، چای، میان وعده و ... از زائران پذیرایی می کردیم.

فتاحی افزود: ۱۲ نفر از اعضای کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد جامع دولت آباد اصفهان در این روزها به ارائه خدمات فرهنگی و پذیرایی پرداختند.

وی با اشاره به اینکه موکب شهر میامی برای دومین سال است که در مسیر پیاده روی زائران امام رضا برپا می شود، اظهار داشت: برنامه های فرهنگی این موکب شامل پخش زیارت عاشورا، زیارت امام رضا علیه‌السلام، زیارت اربعین، نوحه خوانی و مداحی، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و توزیع بسته های فرهنگی بوده است.

مدیر اجرایی موکب یاوران مهدی (عج)  اضافه کرد: خادمان موکب پس از اتمام پیاده روی خود نیز رهسپار مشهد مقدس شدند و در قالب کاروان پیاده روی به پابوس امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام رفتند.

وی اضافه کرد: با تجربه های کسب شده در برنامه اربعین و عزاداری و خدمت رسانی به زائران امام حسین علیه السلام و امام رضا علیه‌السلام در نظر است سال آینده موکب شهر میامی مهیا برای اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت امام رئوف شود.