بچه های مسجد استان مرکزی در سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) عزادار شدند
بچه هاي مسجد استان مرکزي در سالروز رحلت پيامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) عزادار شدند

بچه های مسجد استان مرکزی در سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) عزادار شدند

استان مرکزي در ۲۸ صفر سالروز رحلت پيامبر گرامي اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) غرق در اندوه و ماتم شد.
شناسه خبر : 64183 تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۰۴

به گزارش روابط عمومي ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزي، مردم استان مرکزی دوشنبه به مناسبت فرا رسيدن ۲۸ صفر سالروز ماتم جانسوز رحلت نبي مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) از شب گذشته با راه اندازي مراسم‌ عزاداري در حسينيه‌ها و اقامه مجلس عزا، عشق و ارادت خود را به خاندان وحي و نبوت و امامت نشان دادند.

در روز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور در مراسم عزاداری در مساجد، حسينيه‌ها و بقاع متبرکه در استان مرکزی از جمله آستان مقدس امامزاده عبداله آمنه خاتون، امامزاده محمد عابد(ع)، امامزادگان شهر آستانه در سوگ عزای حضرت ختمي مرتبت محمد ابن عبدا... و امام حسن مجتبي(ع) اشک ماتم ریختند.

به همين مناسبت روضه خانگي به ويژه در روزهاي پاياني صفر بر اساس سنت ديرينه، در برخي از منازل مردم ولايتمدار مرکزی برپا بود و دوستداران اهل بيت(ع) به عزاداري و سوگواري در اين مجالس پرداختند.

پيامبر اکرم حضرت محمد(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجري در مدينه رحلت کرد و امام حسن مجتبي(ع) نيز در چنين روزي در سال ۵۰ هجري قمري در سن ۴۷ سالگي با نقشه شوم معاويه به دست همسرش به شهادت رسيد.