برگزاری ویژه برنامه های دهه پایانی ماه صفر در کانون های مساجد استان سمنان
برگزاري ويژه برنامه هاي دهه پاياني ماه صفر در کانون هاي مساجد استان سمنان

برگزاری ویژه برنامه های دهه پایانی ماه صفر در کانون های مساجد استان سمنان

حقيقت گفت: اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان همزمان با ورود به دهه پاياني ماه صفر ويژه‌برنامه‌هاي و سالروز رحلت پيامبر اکرم (ص)، شهادت کريم اهل‌بيت، امام حسن مجتبي (ع) و شهادت ثامن‌الحجج، حضرت علي ابن موسي‌الرضا (ع) را برنامه ريزي کردند.
شناسه خبر : 64167 تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۴۰

محمد امین حقیقت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ گفت:همزمان با رحلت جانسوز پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) ویژه برنامه های مختلف به همت فعالان کانون های مساجد استان سمنان برگزار می شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ضمن تشریح برنامه های این ستاد در دهه پایانی صفر و استقبال از زائران امام رضا(ع) افزود:برگزاری نشست‌های تبیینی معرفتی، بصیرت‌افزایی و روشنگری زندگانی و سیره ائمه معصومین در قالب طرح «جهاد تبیین» در مساجد، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا توسط بچه‌های مسجد، سیاه‌پوش کردن و فضاسازی مساجد و معابر شهر و روستا و قرائت صلوات خاصه در روز شهادت امام رضا (ع) ازجمله برنامه های پیش بینی شده فرهنگی به همت فعالان کانون های مساجد در این دهه می باشد.

وی برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در مساجد در قالب طرح ملی «مسجد، پایگاه قرآن»، و اهدای ثواب قرائت قرآن کریم به ارواح مطهر پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) وحضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع)  را، از دیگر برنامه‌های اجرایی دهه آخر صفر توسط کانون‌های مساجد استان سمنان برشمردوگفت: با توجه به اینکه استان سمنان در مسیر مشهد و حرم امام رضا (ع) قرارداشته و سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر از این محور تردد می کنند، اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، در مسیر رفت وبازگشت زائران در راستای خدمت رسانی برنامه های مختلف را پیش بینی کرده اند.

حقیقت تصریح کرد: با اتخاذ تمهیدات و به‌کارگیری تمامی توان، کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان آماده استقبال از زائران امام‌رضا(ع) در دهه سوم صفر ۱۴۰۳ خواهند بود که برای شرکت در آیین عزاداری این ایام، رهسپار مشهد مقدس می‌شوند.

به گفته وی کانون های فرهنگی هنری مساجد با برپایی موکب هایی در مسیر حرم رضوی در استان سمنان به زائران علی بن موسی الرضا (ع) خدمات رسانی خواهند کرد.