کودکان و نوجوانان محور برنامه‌های اوقات فراغت مسجد جامع صومعه سرا
کودکان و نوجوانان محور برنامه‌هاي اوقات فراغت مسجد جامع صومعه سرا
در قالب طرح تابستانی"مسجد؛ کانون نشاط‌"

کودکان و نوجوانان محور برنامه‌های اوقات فراغت مسجد جامع صومعه سرا

کانون فرهنگي هنري محبان بقيه الله(عج) مسجد جامع صومعه سرا با برگزاري کلاس‌هاي تابستاني به جذب کودکان و نوجوانان مي‌پردازد.
شناسه خبر : 64153 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۳۳

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، مساجد، مراکز فرهنگی، سنگر اسلام و پایگاه نشاط، معنویت، اخلاق، معرفت و روشنگری در جامعه هستند و ظرفیت این مراکز دینی باید در همه برنامه ریزی ها به‌ویژه در ایام تابستان مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

در فصل تابستان با توجه به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، این مهم با در نظر گرفتن رعایت حرمت‌های دینی و حفظ شانیت مسجد، بیشتر مدنظر است تا مساجد را به پایگاهی برای قشر جوان در کنار احیای کارکردهای آن تبدیل کند.

 

در این راستا ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور طرح ملی مسجد، کانون نشاط  را برنامه ریزی کرده است که اقدامی برای غنی سازی اوقات فراغت با محوریت مسجد است و ۱۳ هزار باب از میان ۲۸ هزار کانون فرهنگی و هنری کل کشور مجری این طرح هستند که بالغ بر یک‌صد هزار برنامه شامل کلاس، اردو، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اجرا می‌کنند.

 

 

یکی از این کانون‌ها، کانون فرهنگی هنری محبان بقیه الله(عج) مسجد جامع صومعه سرا است که همت خود را بر جذب کودکان به مسجد نهاده و تلاش دارد تا با برگزاری طرح‌های مختلف مطابق با نیاز آنان، روح مسجدی کودکان را پرورش دهد.

 

پروین شمسی پور، مدیر کانون فرهنگی هنری محبان بقیه الله(عج) صومعه سرا با اشاره به استقبال خوب بچه‌های محل از کلاس‌های تابستانی مسجد جامع افزود: امسال شاهد حضور کودکان و نوجوانان در کلاس‌های تابستانی در قالب طرح ملی" مسجد؛ کانون نشاط" هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه توانستیم با همکاری امام جماعت، مسجد جامع را به پایگاهی برای آموزش کودکان تبدیل کنیم افزود: به منظور تشویق و علاقه‌مند کردن کودکان به حضور وشرکت در برنامه‌های مسجد، هدایایی برای اعضای فعال در نظر گرفته شده که به مناسبت‌های مختلف به آنان اهدا می‌کنیم که همین امر مشوقی برای حضور بیشتر کودکان در مسجد است.

 

شمسی پور ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف مطابق با نیاز کودکان و نوجوانان، کلاس‌های هنری و فرهنگی از جمله برنامه‌های کانون بقیه الله(عج) در تابستان امسال است.

 

 

به گفته وی، نقاشی، زبان، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، تئاتر ونمایش، فن بیان، کلاس‌های تقویتی و همچنین سرود از برنامه‌های تابستانی کانون در غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است.

 

مدیر کانون محبان بقیه الله(عج) صومعه سرا با بیان اینکه بالغ بر 200 نفر عضو کانون هستند اذعان کرد: تمام تلاشمان این است تا در اجرای برنامه‌های مختلف نیازمندی‌های مخاطبان خود را در نظر گرفته و اقشار مختلف را جذب مسجد کنیم.

 

 

وی تصریح کرد: کلاس‌هایی مانند خوشنویسی، خیاطی و گلدوزی، قلاب بافی و سواد رسانه در صورت تکمیل ظرفیت در طول سال برگزار می‌شود.

 

شمسی پور کلاس‌های مساجد را عاملی برای جذب اقشار مختلف به این مکان مقدس اعلام کرد و از مسئولان خواست تا توجه بیشتری به کانون‌ها در انجام رسالت خطیر خود در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از طریق آموزش و بصیرت افزایی داشته باشند.