کانونی که با تشکیل حلقه های معرفت به شبهات جبهه مقاومت پاسخ می دهد
کانوني که با تشکيل حلقه هاي معرفت به شبهات جبهه مقاومت پاسخ مي دهد

کانونی که با تشکیل حلقه های معرفت به شبهات جبهه مقاومت پاسخ می دهد

مسئول کانون فرهنگي هنري کربلا با بيان اينکه مسئولين و امام‌جماعت بايد هم با ديد محله محوري و هم با ديد بين المللي مسجد را مديريت کنند، از تشکيل حلقه هاي معرفت در راستاي پاسخگويي به شبهات جبهه‌ مقاومت در مسجد سيدالشهدا(ع) خبر داد.
شناسه خبر : 64150 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین «محمد فرجی نیک» با گرامیداشت هفته جهانی مساجد به شعار «مسجد محور مقاومت» اشاره کرد و گفت: مسجد از مقدس‌ترین مکان‌ها برای عموم مردم و در دسترس‌ترین مکان اجتماعی برای مردم است لذا مردم عموما با این مکان عزیز در ارتباط هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری کربلا با بیان اینکه مسئولین مسجد و امام جماعت مسجد باید هم با دید محله محوری و هم با دید بین المللی مسجد را مدیریت کند گفت: به این ترتیب که مردم محل را در رابطه با اتفاقات جهان و مسلمین توجیه و تبیین کنند.

 

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه مساجد باید برای حال و آینده مومنین برنامه‌ریزی داشته باشند افزود: برنامه اول این است که مردم را برای جمیع جهات مقاومت آماده کنند لذا لازم است برنامه‌ریزی‌های مسجد در سخنرانی‌ها و در برنامه‌های فرهنگی رنگ و بوی جبهه مقاومت داشته باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های مسجد سیدالشهدا(ع) و کانون کربلا با موضوع مسجد محور مقاومت تصریح کرد: مسجد سیدالشهدا در اتفاق‌های مهم جبهه مقاومت واکنش نشان می‌دهد بویژه در زمان‌های حمله اسرائیل به بیمارستان و سفارت انزجار خود را نسبت به اسرائیل اعلان کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرجی نیک همچنین با اشاره به حلقه های معرفت تصریح کرد: با توجه به شبهات ایجاد شده در فضای مجازی و تلاش دشمن برای القای این شبهات، ما در مسجد و کانون حلقه‌های معرفتی داریم که موضوع مقاومت مطرح و شبهات آن پاسخ داده می شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین ما برای آشنایی بیشتر بچه‌ها و نوجوانان و مردم با جبهه مقاومت درفضاسازی های مسجد از پرچم‌های مقاومت استفاده می‌کنیم.

 

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: در راستای ایجاد شورمقاومت، با همکاری سپاه و بسیج، شهید گمنامی درمحله دفن شده است که گروهی در کنار مرقد این شهید گمنام همیشه مشغول خدمت هستند تا به صورت عملی نیز با بحث جهاد و شهادت آشنا شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های کانون کربلا اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ نفر عضو این کانون هستند و از برنامه های کانون بهره مند می شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری کربلا با بیان اینکه برنامه های کانون به دو دسته آموزشی و معنوی تقسیم می شود گفت: در طول سال هر یکشنبه حلقه های معرفت بر اساس مقاطع سنی از سوم ابتدایی تا کلاس نهم با حضور مربی تشکیل می شود که شامل سه بخش آموزشی است.

 

وی با بیان اینکه این سه بخش شامل اخلاق و سبک زندگی، فقه و احکام و قرآن می شود، تصریح کرد: از دل این حلقه ها نوجوانانی برای کادر کانون انتخاب می شوند و آموزش های مهارتی لازم به آنها داده می شود تا به مرور زمان تبدیل به نیروهای فرهنگی محله شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرجی نیک ادامه داد: پنجشنبه شب ها نیز یک برنامه خانوادگی تحت عنوان هیئت خانوادگی داریم که اعضا به همراه خانواده های خود در این هیئت شرکت می کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های اردویی مختلفی که از سوی کانون برای اعضا برگزار می شود گفت: علاوه بر اردوهای داخل استان، اردوهای خارج استانی نیز داریم به این ترتیب که به استان هایی که نمایشگاه هایی درارتباط با پیشرفت کشور برگزار می کنند سفر می کنیم تا بچه ها با پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف آشنا شوند.