تربیت کادر نوجوان، از برنامه های محوری کانون های مساجد است
تربيت کادر نوجوان، از برنامه هاي محوري کانون هاي مساجد است
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

تربیت کادر نوجوان، از برنامه های محوری کانون های مساجد است

چگني نژاد با اشاره به فعاليت 537 کانون فرهنگي هنري مسجد در استان لرستان، گفت: احياي جايگاه مساجد و تربيت کادر نوجوان از مهم ترين رويکردهاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است.
شناسه خبر : 64140 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۸:۴۰

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، محمد چگنی نژاد، اظهار داشت: براساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریت‌های مختلفی به ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سپرده شده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: از جمله موضوع راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری، تجهیز کتابخانه‌ها و آموزش نیروهای مستعد و جوان که به مساجد رفت و آمد دارند و علاقه‌مند هستند در دوره‌های مختلف حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس حرکت هدفدار و شتابان راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سال 1371 کلید خورد  و تاکنون در استان لرستان تعداد ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۷ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران راه اندازی شده است.

چگنی نژاد خاطرنشان کرد: مردمی‌بودن، فعال‌بودن، هدفمندی و انسجام از مهم‌ترین ویژگی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است و با همین رویکرد دستاوردها و موفقیت‌های فراوانی را به ارمغان آورده است که شمارش همه آنها کار ساده و آسانی نیست. کارنامه درخشان فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مایه سرافرازی دوستان نظام و مایه سرافکندگی دشمنان نظام است و آنچه بر شکوه و زیبایی این مجموعه افزوده است حضور هزاران جوانان متعهد، کارآمد و زمان‌شناس است.

وی با اشاره به برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای رونق بخشی به مساجد و احیای جایگاه مساجد بیان کرد: در این راستا تربیت کادر نوجوان از مهم ترین برنامه های رونق مساجد است که این مهم در دستور کار ستاد کانون های مساجد قرار دارد.

چگنی نژاد خاطرنشان کرد: از طرفی  کیفی‌سازی فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت ائمه جماعات مساجد از دیگر راهکارهای رونق مساجد است که همواره در دستور کار  کانون های فرهنگی هنری مساجد  قرار دارد.

وی بیان کرد: تقویت و اجرای فعالیت‌های قرآنی، برگزاری دوره‌های هدفمند آموزشی، تخصصی‌شدن کانون‌ها، حضور در مساجد دانشگاه‌ها، راه‌اندازی مراکز دیجیتال، تجهیز کتابخانه‌های مساجد به کتاب‌های مفید و مواردی از این دیگر راهکارهای رونق مساجد است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان همچنین با اشاره به نقش مسجد در حل مشکلات مردم و تربیت افراد؛ خاطرنشان کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون در حل مشکلات جامعه و مسلمین محوریت داشته اند.

وی افزود: دوران پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دفاع مقدس و شیوع بیماری کرونا ملت سرافراز ایران اسلامی شاهد جایگاه مساجد در جامعه بودند.

چگنی نژاد ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا جبهه مردمی با محوریت مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفت و به حمد الله در طرح موسسات و همدلی، کمک به نیازمندان و بسیج عمومی در مقابله با این بیماری منحوس حماسه ای ماندگار با محوریت مساجد خلق شد.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد:  همچنین در کانون های فرهنگی هنری مساجد با برنامه ریزی منسجم در طول سال برای تربیت دینی نسل جوان و نوجوان و پرورش نیروهای متعهد و متخصصص تلاش می شود.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: در بسیاری از کانون های فرهنگی هنری استان لرستان تلاش می شود با شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های محلات با محوریت امام جماعت و همراهی دیگر ارکان در مساجد در راستای جذب اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوان به مساجد فراهم و در راستای شناسایی و پرورش استعدادها گام برداشت.

چگنی نژاد اظهار کرد: همچنین تلاش شده است با تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان و وضعیت نیازمندی های مردم نیازمند و جذب مشارکت مردم و خیرین در راستای رفع مشکلات مردم اقدام شود.