کارگاه تولیدی کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) آسفیچ افتتاح شد
کارگاه توليدي کانون فرهنگي هنري صاحب الزمان (عج) آسفيچ افتتاح شد

کارگاه تولیدی کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) آسفیچ افتتاح شد

همزمان با هفته دولت کارگاه توليدي کانون فرهنگي هنري صاحب الزمان (عج) روستاي آسفيچ شهرستان درميان با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعي از مسئولان افتتاح شد.
شناسه خبر : 64131 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۶:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، کارگاه خیاطی کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ شهرستان درمیان در استان خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان درمیان افتتاح شد.

فاطمه نظری مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ شهرستان درمیان در این مراسم به فعالیت این کانون در بخش های مختلف فرهنگی، قرآنی، هنری و اجتماعی اشاره کرد و گفت: این کانون در بحث قرآنی با ارتباط تنگاتنگ با خانه قرآن این روستا موفق به برگزاری کلاس های قرآن مختلف در بخش حفظ و روخوانی و روانخوانی شده است.

وی تشکیل گروه سرود، برگزاری کلاس های فراغتی و برگزاری اردوهای مختلف را از دیگر برنامه های این کانون برشمرد و افزود: امروز کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ به یک مرکز تجمع نوجوانان و جوانان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ نفر از بانوان روستای آسفیچ و روستاهای «منصورآباد، فورخاص، خسروآباد» در کلاس‌های خیاطی این کانون با همکاری فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند، ادامه داد: این افراد بعد از آزمون تئوری و عملی، موفق به کسب گواهینامه معتبر از فنی و حرفه‌ای شدند.

مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ شهرستان درمیان ادامه داد: بعد از برگزاری چندین دوره کلاس آموزش خیاطی برای بانوان این روستا، درصدد راه‌اندازی و تجهیز کارگاه تولیدی این کانون برآمدیم و از چند ماه قبل کارگاه تولیدی کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ در شهرستان درمیان راه اندازی شده که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی یک دستگاه چرخ خیاطی صنعتی، یک چرخ سردوز، یک دستگاه اتو و دیگر تجهیزات مورد نیاز خیاطی (نخ، قیچی و ...) را از جمله تجهیزات این کارگاه تولیدی اعلام کرد و گفت: همچنین یک دستگاه چرخ خیاطی و یک کمد توسط یک خیر به این کارگاه اهدا شد و با پیگیری‌های فراوان، مبلغ ۷۰ میلیون تومان از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب برای تجهیز این کارگاه اهدا شد که با آن «دو عدد چرخ خیاطی و یک دستگاه اتو پرس» خریداری شد.