کانون‌های فرهنگی هنری در تقویت کارکردهای مسجدی و جذب جوانان موثرند
کانون‌هاي فرهنگي هنري در تقويت کارکردهاي مسجدي و جذب جوانان موثرند
نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرگزاری شبستان؛

کانون‌های فرهنگی هنری در تقویت کارکردهای مسجدی و جذب جوانان موثرند

حجت‌الاسلام حسناتي گفت: تقويت مساجد، راهبرد کليدي رفع نيازهاي مختلف مناطق شهري و روستايي است در اين ميان تقويت مراکز فرهنگي مسجدي مثل کانون‌هاي فرهنگي هنري در اين باره موثر بوده و توانسته در جذب نسل جديد موفق باشد.
شناسه خبر : 64118 تاریخ انتشار : ۷ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به تبیین نقش و جایگاه مسجد، توطئه دشمن علیه این مراکز و ضرورت کار در این حوزه پرداخت و اظهارداشت: مسجد از صدر اسلام تاکنون از جایگاه و نقش مهمی برخوردار بوده و دشمن این مرکز مهم دینی را شناخته و به همین خاطر در مقاطع مختلف به مساجد دنیا حمله کرده است.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز همه در تقویت جایگاه مساجد نقش دارند، افزود: اینطور که دشمن برای جلوگیری از حضور آحاد جامعه در این مراکز دینی تلاش کرده و از جایگاه و نقش آن می‌هراسد پس همگان باید احساس وظیفه کنند.

وی ادامه داد: جبهه حق راه خود را از مسیر مسجد یافته و ادامه داده و شهدا پرورش یافتگان مکتب دین، شهادت و مسجد هستند و از این رو باید بر انسان‌سازی و فعالیت تربیتی از مسجد سرمایه‌گذاری کرد.

حجت الاسلام حسناتی نقش همه افراد جامعه خصوصا متولیان مسجد را در این خصوص مهم خواند و تصریح کرد: تقویت مساجد راهبرد کلیدی رفع نیازهای مختلف مناطق شهری و روستایی محسوب می‌شود که متولیان این مراکز به ویژه هیات امنا و امام جماعت باید بر ارتقا سطح علمی و عملکردی خود سرمایه‌گذاری کنند.

وی یادآورشد: تقویت مراکز فرهنگی مساجد مثل کانون های فرهنگی و هنری در این باره حائز اهمیت بوده و توانسته در جذب نسل جدید موفق باشد.

اهمیت کار فرهنگی در جامعه

امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه با شرایط فعلی جامعه و حجم عظیم فعالیت های ضد فرهنگی و رسانه ای دشمن، گفت: امروز انجام فعالیت های فرهنگی در کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و مبارزه با دشمن از این راه میسر است.

وی ادامه داد: مسجد مهمترین مرکز برای فعالیت های فرهنگی بوده و باید محور فعالیت های تربیتی برای جوانان، نوجوانان و حتی بزرگسالان باشد و هر منطقه ای به این موضوع پرداخته شود.

مسجد محور آموزش های انسانی و اجتماعی

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به نقش مسجد در فعالیت های تربیتی گفت: آموزش مفاهیم علمی و اجتماعی در این مراکز دینی باید صورت بگیرد و افراد با قانون، حقوق عمومی، موضوعات اجتماعی و اخلاق و رفتارهای عمومی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه باید مساجد را تقویت کنیم و باورهای اعتقادی و اجتماعی را به مردم آموخت، خاطرنشان کرد: مسجد مرکز آموزش و نشر حقایق باید باشد و تمامی موضوعات مرتبط با دین و اجتماع در این مراکز توسعه پیدا کند.

محله خوب دستاورد کار در مسجد است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معضلات و پدیده های شوم اجتماعی که محله های مختلف شهری و روستایی را در بعضی مناطق تهدید می کند، اظهارداشت: رفع این آسیب ها و پیشگیری از گسترش آن معطوف به کار در مسجد است.

وی ادامه داد: پیشگیری از اعتیاد، آموزش موضوعات اجتماعی، توانمندسازی و آگاهی بخشی با کار در مسجد و انجام فعالیت های فرهنگی محقق می شود.

حجت الاسلام حسناتی اصلاح یک محله را مستلزم کار در مسجد دانست و اذعان داشت: اگر کارکردهای این مراکز فرهنگی، دینی و عبادی تقویت شود آنگاه شاهد تحول در هر محله خواهیم بود.

وی یادآورشد: برای تقویت مسجد به ارتقا سطح دانش و مهارت متولیان مساجد نیاز بوده و باید آنان بیشتر کار کنند و زمینه همکاری دیگران نیز فراعم شود.

یاری‌گری امام حسین(ع) با احیا کارکردهای مسجد

حجت الاسلام حسناتی با بیان اینکه بعضی معتقد به یاری گری امام حسین(ع) در عصر حاضر هستند، تصریح کرد: این اقدام در عصر حاضر با احیا کارکردهای مسجد و زنده کردن آن محقق می‌شود.

وی تقویت مساجد را با ارزش و در حد یاری رساندن به مردم غزه اعلام کرد و گفت: افرادی که خواستار این چنین جایگاه های معنوی برای خود هستند برای مساجد و تقویت کارکردهای آن کار کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از خانواده ها خواست تا به همراه فرزندان خود به مساجد بروند در نماز جماعت شرکت کرده و از برنامه های فرهنگی بهره مند شوند.

وی بهره گیری از ظرفیت مسجد در سعادتمندی انسان مهم خواند و اظهارکرد: همه نسبت به این موضوع و جذب افراد در گروه های مختلف به این پایگاه دینی نقش داریم و نباید نسبت به آن غفلت کرد.

کلمات کلیدی: خبرگزاري شبستان