اسکان روزانه 800 نفر در موکب کانون فرهنگی هنری امام حسن
اسکان روزانه 800 نفر در موکب کانون فرهنگي هنري امام حسن

اسکان روزانه 800 نفر در موکب کانون فرهنگی هنری امام حسن

مدير موکب کانون فرهنگي هنري "جنت" مسجد امام حسن(ع) شهرستان بناب از اسکان روزانه 800 نفر در اين موکب خبر داد.
شناسه خبر : 64060 تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۶:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی،«رضا آبیش» مدیر موکب "چهارده معصوم" کانون فرهنگی هنری "جنت" مسجد امام حسن(ع) روستای قره چپق بناب اظهار داشت: این موکب در سال جاری با حضور50 نفر خادم از جوانان وکشاورزان روستا در شهر کربلا خیابان باب القبله امام حسین(ع) مستقر شده است.

آبیش، تامین سه وعده غذای گرم، پذیرایی و میان وعده، اسکان موقت و خدمات بهداشتی درمانی را از عمده ترین خدمات رفاهی موکب "چهارده معصوم" عنوان کرد و افزود: در هر وعده غذایی  1 هزار و 500 پرس غذا بین زائرین توزیع شده و روزانه خدمات اسکان موقت  و استراحت برای 800 نفر از این زائران ارائه می شود.

وی گفت : موکب  روستای قره چپق  از سال ۹۶ به شکل مستمر در ایام اربعین میزبان زائران حسینی بوده و علاوه بر خدمات اسکان موقت و اطعام، اقدامات فرهنگی از جمله برگزاری نماز، عزاداری و قرائت زیارت عاشورا و ... از دیگر خدمات این موکب می باشد.

آبیش با اشاره به حضور جهادی و داوطلبانه خادمین موکب "چهارده معصوم" اظهار داشت: همه این خادمان اعضای کانون و مسجد امام حسن(ع) روستا قره چپق بوده  و حضور و مشارکت  جوانان مسجدی  در تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا بسیار موثر خواهد بود.

مدیر مدیر موکب چهارده معصوم در خصوص محل تامین هزینه های این موکب گفت : تمام هزینه‌های موکب از محل کمک‌های مردمی کشاورزان این روستا جمع آوری می‌شود و بچه‌های این مسجد در همه امورات مسجد و برنامه‌های اربعینی مشارکت و حضور فعال دارند.

وی در ادامه از ارتباط و همدلی خوب مواکب عراقی با موکب "چهاده معصوم(ع)" خبر داد و گفت: پزشکان عراقی در موکب ایرانی، حضور داشته  و درصورت نیاز برای زائران خدمات درمانی ارائه می کنند.

همچنین «وهاب عقابی» مدیر کانون فرهنگی هنری جنت روستای قره چپق در خصوص برنامه‌های این موکب، اظهار داشت: امسال برای ششمین سال متوالی همزمان با پیاده روی بزرگ اربعین تعدادی از بچه‌های مسجد امام حسن(ع) بناب برای خدمت به زائران امام حسین(ع) راهی کربلا شده اند.

مدیر کانون فرهنگی هنری جنت روستای قره چپق با اشاره به خدمات موکب ۱۴ معصوم مسجد امام حسن مجتبی(ع)، افزود: این موکب بیشتر برای تامین مکان استراحت موقت زائران و توزیع غذا در سه وعده آماده خدمت به زائران اربعینی است.

 گفتنی است، دو موکب دیگر به همت کانون‌ های فرهنگی هنری شهرستان بناب در شهر مهران و بین شهرهای نجف و کربلا میزبان زائران امام حسین(ع) هستند.