بازدید سرپرست ستاد کانون های مساجد هرمزگان از موکب خادم الحسین(ع) روستای بوچیر
بازديد سرپرست ستاد کانون هاي مساجد هرمزگان از موکب خادم الحسين(ع) روستاي بوچير

بازدید سرپرست ستاد کانون های مساجد هرمزگان از موکب خادم الحسین(ع) روستای بوچیر

خواجه يي، در سفر به شهرستان پارسيان از موکب خادم الحسين(ع) که به همت کانون فرهنگي هنري آل طه در مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي بوچير شهرستان پارسيان راه اندازي شده است، بازديد کرد.
شناسه خبر : 63867 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۶:۰۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، اسلام خواجه یی در حاشیه بازدید از این موکب با علی یزدان پناهی مدیر کانون فرهنگی هنری آل طه و مسئول موکب خادم الحسین(ع) دیدار و گفتگو کرد.

 

وی ضمن قدردانی از خدمات مطلوب ارائه شده در این موکب، گفت: خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) در این موکب ها لیاقت و شایستگی می خواهد که خداوند نصیب شما و سایر اهالی روستای بوچیر کرده است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: کانون فرهنگی هنری آل طه در زمینه راه اندازی موکب در مسیر زوار استان های هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و حتی زائرانی از کشورهای پاکستان و افغانستان پیشگام است.

 

وی افزود: خدمت رسانی به زوار اربعین در این موکب بسیار خوب بوده است و ثواب خدام مواکب کمتر از زائر اربعین حسینی نیست و مجموعه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قدردان خادمین موکب هاست.

 

علی یزدان پناهی مدیر کانون فرهنگی هنری آل طه روستای بوچیر نیز با اشاره به اینکه موکب خادم الحسین(ع) از سال 1395 و با امکاناتی حداقلی در مسیر زوار اربعین راه اندازی شد، گفت: زوار را در سال های نخست به علت محدودیت فضا در زیر درختان سایه دار با پنکه دستی اسکان می دادیم که امروز با کمک مردم شرایط اسکان مناسب و آبرومندی فراهم شده است.

 

وی ضمن گلایه از کم توجهی ادارات، نهادها و صنایع به موکب روستای بوچیر، اذهان کرد: موکب تا پارسال فقط 2 کولر آبی داشت که شرایط برای اسکان زائر مناسب نبود و کولری به قیمت 68 میلیون تومان از محل کمک های مردمی خریداری کردیم که هنوز چند قسط آن باقی مانده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آل طه روستای بوچیر افزود: موکب خادم الحسین(ع) روستای بوچیر امسال از چهارم ماه صفر شروع به کار کرده و روزانه به بیش از 500 زائر خدمات فرهنگی، پذیرایی و اسکان ارائه می کند و 2 روز بعد از اربعین برپاست.

 

وی با بیان اینکه پذیرایی در سه وعده صبح ها از نماز صبح تا ساعت 8، ظهر بعد از نماز تا ساعت 16 و شب نیز بعد از نماز مغرب و عشا تا 2 بامداد انجام می شود، اضافه کرد: بانوان روستا در موکب نان محلی پخت می کنند و از آن برای صبحانه و میان وعده زوار استفاده می شود.

 

یزدان پناهی با ذکر این نکته که مایحتاج لازم برای پذیرایی زائران از محل کمک های مردمی تامین می شود، عنوان کرد: بسیاری از زائران اربعین از شهرستان های رودان، میناب و ... همه ساله با خودشان لیمو، خرما، رطب می آوردند و به موکب هدیه می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آل طه با اشاره به بخشی از فعالیت های مسجد صاحب الزمان(عج) روستای بوچیر که در طول سال برگزار می شود، افزود: ما سعی کرده ایم مسجد تک بعدی نباشد و کسی که به این مکان مقدس که مراجعه می کند به بخشی از نیازهای عبادی، معنوی، آموزشی، فرهنگی، مشاوره ای، اقتصادی پاسخ داده شود.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه و مهد و پیش دبستانی در طبقه دوم مسجد راه اندازی شده است، گفت: پارسال 15 نفر از کودکان در مهد و پیش دبستانی مسجد که توسط کانون مدیریت می شود و مربیان آن از بچه های مسجد می باشند، شرکت کرده بودند.

 

یزدان پناهی، راه اندازی  صندوق قرض الحسنه را یکی دیگر از اقدامات کانون فرهنگی هنری آل طه در مسجد صاحب الزمان(عج) برشمرد و بیان کرد: این صندوق تا سقف 10 تا 15 میلیون تسهیلات بدون کارمزد و سود و در اقساط 10 تا 12 ماهه پرداخت می کند.

 

وی همچنین از راه اندازی سوپرمارکت در کنار مسجد به عنوان یکی دیگر از اقدامات ذکر کرد و گفت: این سوپر مارکت به منظور عرضه محصولات با قیمت مناسب به اهالی و همچنین کسب درآمد برای مسجد راه اندازی شده است.

 

گفتنی است؛ « بوچیر » در شهرستان پارسیان، روستایی است بسیار قدیمی و تاریخی که پیشینه آن به پیش از اسلام می رسد و این روستا در زمان های گذشته زرتشتی نشین یا (گبر) نشین بوده است. این دهستان در 7 کیلومتری غربی روستای حمیران، و در شش کیلومتری شرقی روستای هشنیز و 40 کیلومتری شهر پارسیان واقع شده است.