شور حسینی در خدمت رسانی به زوار الحسین
شور حسيني در خدمت رساني به زوار الحسين

شور حسینی در خدمت رسانی به زوار الحسین

مديرموکب مردمي جوانان بروجرد با اشاره به خدمات گسترده موکب جوانان بروجردي به زائران حسيني، اظهار داشت: خدمات گسترده در عرصه هاي مختلف به زائران اربعين حسيني ارائه مي شود.
شناسه خبر : 63859 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۰۱

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ جوانان بروجردی با راه اندازی موکب مردمی جوانان بروجرد و با پشتوانه تفکر جهادی سال های متمادی است که در عرصه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی پیشرو هستند.


اعضای کانون فرهنگی هنری کمیل مسجد النبی در قالب موکب مردمی جوانان بروجرد، با برپایی موکب خدمت رسانی و تنوع در ارائه خدمات به زوار الحسین  شور حسینی خاصی در مراسم اربعین حسینی ایجاد می کنند.


به همت جوانان بروجردی و با پشتوانه حمایت های مردمی حسینیه آیت الله بروجردی در عمود 974 در کربلای معلی در حال ساخت است.


موکب جوانان بروجرد، علاوه بر اسکان و تهیه غذای گرم برا زائران خدمات گسترده ای چون خیاطی، کفاشی و... را نیز به مردم ارائه می دهد و به دلیل تنوع خدمات از جمله موکب های است که هر ساله مورد استقبال گسترده زائران اربعین حسینی قرار می گیرد.

 

از اسکان و پذیرایی تا ارائه خدمات فرهنگی به زائران حسینی

 

مدیرموکب مردمی جوانان بروجرد، اظهار داشت: در طول برپایی موکب جوانان بروجرد خدمات گسترده ای به زائران ارائه می شود.

 

حسین اصالت پور افزود: ایستگاه های خدماتی شامل آرایشگری، کفاشی، خیاطی، تعمییر ویلچر، چرخ دستی، کالسکه، وای فای رایگان، شارژ تلفن همراه  و...در موکب  جوانان بروجرد به زوار الحسین(ع) ارائه می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین با برپایی ایستگاه صلواتی در بخشی از موکب غذای گرم، میوه، آب و بستنی سنتی بروجرد توزیع می شود.

 

اجرای آئین گل و گلاب در موکب مردمی جوانان بروجرد

 

مدیرموکب مردمی جوانان بروجرد افزود: آیین گل و گلاب، آیینی برگرفته از رسم کهن گل مالی مردم استان لرستان است.

 

اصالت پور با اشاره به اینکه مردم استان لرستان در آیینی دیرینه در عزاداری امام حسینی(ع) گل ماتم به سرگرفته و به عزاداری می پردازند، افزود: در آیین گل و گلاب، توسط خوشنویسان توانمند با گل و گلاب روی لباس و یا کوله پشتی عزاداران خوشنویسی می شود.

 

وی تاکید کرد: این آیین توسط فعالیت انجمن خوشنویسان گل و گلاب موکب مردمی جوانان بروجرد اجرایی می شود.

 

اصالت پور خاطرنشان کرد: فعالیت موکب خدمت رسان جوانان بروجرد از 23 مرداد ماه آغاز شده و تا پنجم شهریور ماه  در راستای میزبانی شایسته از محبان خاندان عصمت و طهارت (ع)  ادامه خواهد داشت.

 

جوانان بروجرد با شروع ماه عزاداری حسینی ماه محرم خیمه های عزاداری را در بروجرد برپا می کنند و علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری حسینی، برگزاری نشست های بصیرت افزایی، در راستای خدمت رسانی به مردم، تهیه و توزیع غذای گرم، حمایت از نیازمندان و برپایی موکب های خدمت رسان می کوشند.