خدمات شبانه‌روزی بچه‌‌های مسجد به زائران اربعین در موکب محسنین
خدمات شبانه‌روزي بچه‌‌هاي مسجد به زائران اربعين در موکب محسنين

خدمات شبانه‌روزی بچه‌‌های مسجد به زائران اربعین در موکب محسنین

موکب محسنين رشت مستقر در کربلا با کمک بچه‌هاي مسجد در حال ارائه خدمات شبانه روزي به زائران اربعين است.
شناسه خبر : 63821 تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۵۳

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، موکب محسنین رشت مستقر در کربلا یکی از مواکب گیلانی است که در حال خدمات رسانی به زائران اربعین با کمک بچه‌های مسجد است.  اعضای کانون فرهنگی هنری شهید محمد هدایتی مسجد امام حسن مجتبی (ع) رشت در این موکب حضور یافته و عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان با پذیرایی از زائران نشان می دهند.

 

 

این موکب روزانه بالغ بر یک هزار و 500 نفر را اسکان داده و با کمک جوانان مسجدی خدمات مختلفی چون اسکان، پخت غذا (صبحانه، ناهار، شام)، ، حمام، اتوشویی، خدمات پزشکی، درمانی و فرهنگی را به آنان ارائه می‌دهد.



حجت الاسلام و المسلمین حسین اولاد وطن، سخنگوی موکب محسنین  گفت: این موکب حدود 10 سال است که به زائران گیلانی در کربلای معلی خدمت رسانی می‌کند تا زمینه آسایش و راحتی آنان را فراهم آورد.

 

 

وی با بیان اینکه امکانات لازم برای اسکان زائران در این موکب فراهم شده است تصریح کرد: همچنین غرفه‌هایی جهت ارائه خدمات خیاطی، شست و شو، راهنمای زائر، درمانگاه و طب سنتی ادر موکب برپا شده است.



حجت الاسلام اولاد وطن معرفی شهدای شاخص گیلان و روایتگری عملیات‌های مختلف در دوران دفاع مقدس را از اقدامات فرهنگی موکب در راستای معرفی گیلان اعلام کرد و اظهارداشت: مراسم عزاداری نیز در پنج روز منتهی به اربعین با حضور مداحان و سخنرانان استانی و کشوری در حسینیه موکب برپا خواهد شد.

 

 

محسن اولیایی مدیر موکب نیز با بیان اینکه ۲ حسینیه و ۱۰ واحد مسکونی برای پذیرایی از زائران حسینی آماده است، اظهارکرد: در این چند روز بیش از 3 هزار نفر از برادران در این موکب فقط شب‌ها اسکان داشته‌اند

 

وی با اشاره به برپایی نانوایی در موکب محسنین اظهارکرد: با کمک چند نفر از نانوایان شهر رشت توانستیم با برپایی نانوایی، نان داغ تهیه و به زائران ارائه دهیم.