ائمه جماعات به عنوان پدران معنوی و دینی مساجد در جامعه نفش آفرینی نمایند
ائمه جماعات به عنوان پدران معنوي و ديني مساجد در جامعه نفش آفريني نمايند

ائمه جماعات به عنوان پدران معنوی و دینی مساجد در جامعه نفش آفرینی نمایند

دکتر يوسف نوري استاندارمازندران بر نقش آفريني ائمه جماعات به عنوان پدران معنوي و ديني مساجددر جامعه تاکيدنمودند .
شناسه خبر : 63787 تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران،   یوسف نوری استاندار مازندران در همایش بزرگداشت روزجهانی مساجدبا شعار " مسجد هسته مقاومت جهان اسلام " که در روز چارشنبه 24/5/1403در آستانه امامزاده عباس علیه السلام ساری با تاکید براینکه ائمه جماعات نقش رهبران دینی در مساجد را عهده دار می باشند .

نائب رئیس شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در مورد جذب نسل  نو خصوصا نو جوان و جوان با این همه هجمه های دشمن اشاره و گفت : برای این امر مهم که به جذب  نسل جوان و نوجوان و نو جامعه ، باید فعالیت های مساجد خودرا بر پایه خانواده محور استوار نماییم تا بتوانیم  موجبات کاهش آسیب های اجتماعی را برای جذب نسل نو به مساجد فراهم آوریم

استاندار مازندران در مورد سبک مساجد اسلامی و جانمایی کارکردهای مساجد در معماری اسلامی اشاره کرد و یاداورشد: بعنوان مثال مسجد تاریخی فرح آباد ساری  با داشتن حمام برای تطهیر و مدرسه برای آموزش طلاب دینی و بازار برای امرار و معاش نمونه ای از کارآمدی مسجد در بحث آموزشی،   اقتصادی، دینی و ... می باشد و همه نیاز های فرد در این مسجد و دیگر مساجد ایران اسلامی که سبقه تاریخی و ملی دارد را نشان می دهد .

وی با بیان اینکه ائمه جماعات به عنوان پدران معنوی و  دینی مساجد هستند یاد آورشدند . از آنجاییکه ائمه جماعت نقش پدر معنوی را در مساجد دارند حوزه های علمیه جهت تعلیم و آموزش و پرورش این قشر فعال مسجدی  در جامعه بیش از پیش اهتمام جدی داشته و تلاش وافر داشته باشند  .

نوری پرورش عالمان دینی در استان اشاره کرد و گفت : بروز و ظهور و پرورش عالمان دینی در این استان ازویژگی های  تشکیل حکومت علویان در مازندران بوده و و نشانی از پیشینه و سابقه استان در امر ولایی بودن آن دارد .

لازم بذکر است در پایان با حضور آیت الله محمدی لائینی نماینده محترم ولی فقیه در استان و رئیس شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و تنی چند از مدیران کل و مسئولین استانی از منتخبین فعال عرصه مساجد تجلیل بعمل آمد.