طبخ روزانه 3 هزار پرس غذا در موکب "شهدای هریس"
طبخ روزانه 3 هزار پرس غذا در موکب "شهداي هريس"

طبخ روزانه 3 هزار پرس غذا در موکب "شهدای هریس"

روزانه 3 هزار پرس غذا در موکب کانون فرهنگي هنري شهداي بني هاشم شهرستان هريس پخت و ميان زائران اربعين توزيع مي شود.
شناسه خبر : 63719 تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۹:۰۸

 به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، « محمدر ضا فخیمی» مدیر موکب "شهدای هریس" کانون فرهنگی هنری مسجد شهدای بنی هاشم، در تشریح فعالیت های این موکب اعلام کرد: چهار راه قصابان شهر سامرا در نزدیکی حرم مطهر محل استقرار موکب بوده و پس از راه اندازی آشپزخانه موکب، روزانه 3 هزار پرس غذای گرم در سه وعده غذایی پخت و بین زائران اربعین توزیع می شود.

فخیمی راه اندازی نانوایی و  پخت و توزیع 2 الی 3 هزار قرص نان تازه را از دیگر خدمات رفاهی موکب شهدای بنی هاشم اعلام کرد و افزود: علاوه بر راه اندازی چایخانه ، خادمان موکب با شربت و میوه نیز از زائرین پذیرایی می کنند.

وی با اشاره به حضور موکب شهدای هریس برای هشتمین سال پیاپی در شهر سامرا گفت: امانتداری از وسایل و لوازم زائران، اجرای سرودهای آیینی و حماسی، برگزاری نماز جماعت، برگزاری مراسم عزاداری، ،پخش پوستر، توزیع بسته‌های فرهنگی و تبلیغی از دیگر خدمات این موکب است که توسط گروه چهل نفری خادمان حسینی انجام می شود.

فخیمی همچنین با اشاره به همکاری  و تعامل  بچه‌های مسجد، بخشداری و سپاه شهرستان هریس در برپایی موکب اظهار داشت: تعدای از خادمان موکب مسلط به زبان عربی و انگلیسی بوده و با موکب های عراقی نیز تعامل و ارتباط خوبی داریم.

مدیر موکب شهدای هریس در خاتمه اظهار داشت:  علاوه بر  راه اندازی پویش های اربعین و پویش های حسینی در فضای  مجازی جهت جذب خیرین حسینی به منظور تامین هزینه های موکب، مساجد شهری و روستایی شهرستان همکاری خوبی  در این زمینه داشته اند.