موکب کانون فرهنگی هنری باب الحوائج عازم عراق شد
موکب کانون فرهنگي هنري باب الحوائج عازم عراق شد

موکب کانون فرهنگی هنری باب الحوائج عازم عراق شد

موکب امام حسين(ع) کانون فرهنگي هنري مسجد باب الحوائج شهرستان ملکان براي خدمت به زائرين حسيني عازم عراق شد.
شناسه خبر : 63713 تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۱:۵۸

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، موکب امام حسین(ع) مسجد و کانون باب‌الحوائج(ع) شهرستان ملکان برای پنجمین سال متوالی با حمایت‌های مردمی و کمک‌های ویژه بچه‌های مسجد و خیرین به مدت ۲۰ روز بین نجف و کربلا در عمود ۴۴۴ مستقر می‌شود و هر روز بیش از ۱۵۰۰ وعده غذایی بین زائران توزیع می‌کند.

 مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد باب الحوائج  شهرستان ملکان با اعلام این خبر اظهار داشت: کاروان موکب امام حسین(ع) روز گذشته با همراهی 40 نفر از خادمان و عاشقان حسینی  برای خدمت به زائران اربعین عازم عراق شده  است.

معصومی با اشاره به اینکه هزینه‌های موکب از طریق بچه‌های مسجد، خیرین و مردم تامین می شود، افزود: تعامل و همکاری ما با موکب‌های عراقی بسیار خوب و تنگاتنگ بوده و این مواکب هر سال منتظر حضور ما در کشور عراق هستند.

معصومی با اشاره به شور و اشتیاق بچه‌های مسجد برای برپایی موکب گفت : بچه‌های مسجد باب الحوائج از دو ماه گذشته در تدارک و تامین تجهیزات برای برپایی موکب در کشور عراق بوده و در انجام  پذیرایی‌ها و تامین هزینه موکب همکاری دارند.

مدیر کانون مسجد باب‌الحوائج ملکان با اشاره به جلوه‌های ویژه موکب در پیاده روی اربعین گفت: بچه‌های مسجد برخی پاهای زائران را شست و شو می‌دهند، برخی هم کفش‌های زائران را واکس می زنند و بسته های متبرک آماده و توزیع می‌کنند.

وی افزود : موکب امام حسین(ع) در کنار تامین استراحتگاه ، تامین غذای گرم و پذیرایی از زائرین، نماهنگ و سرودهای حماسی و شور آفرین را به عنوان یکی از برنامه‌های فرهنگی تبلیغی اجرا می کند.

 بنابراین گزارش موکب امام حسین(ع) کانون باب الحوائج شهرستان ملکان قبل از ورود به کشور عراق با حضور در حرم امام رضا (ع)  امکان زیارت امام هشتم را برای خادمان زیارت اولی خود فراهم کرده است .