راه‌اندازی و استقرار قرارگاه پیامبر اعظم(ص) مساجد اهل سنت در شرق کشور
راه‌اندازي و استقرار قرارگاه پيامبر اعظم(ص) مساجد اهل سنت در شرق کشور

راه‌اندازی و استقرار قرارگاه پیامبر اعظم(ص) مساجد اهل سنت در شرق کشور

مسئول قرارگاه حضرت پيامبر اعظم(ص) اربعين حسيني کانون‌هاي مساجد کشور مستقر در مرز ميرجاوه سيستان و بلوچستان از راه اندازي و استقرار قرارگاه پيامبر اعظم (ص)موکب کانونهاي فرهنگي و هنري مساجد اهل سنت در شرق کشور خبر داد.
شناسه خبر : 63710 تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان، رضا ایمانفر بیان داشت: در سالهای اخیر مرز میرجاوه همه ساله در ماه صفر میزبان تعداد زیادی از زوار پاکستانی است که قصد حضور در پیاده روی اربعین را دارند

مسئول قرارگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) اربعین حسینی کانون‌های مساجد کشور مستقر در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان ادامه داد:  زائر سرای امام رضا(ع) میرجاوه اولین محل اسکان و پذیرایی از زائران حسینی پاکستانی است که در آن ۲۴ موکب مردمی و دستگاه های فرهنگی مستقر شده‌اند. موکب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور زیر نظر قرارگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) اربعین حسینی کانون های مساجد کشور یکی از موکب ها است که از همان روزهای اول ورود زوار حسینی پاکستانی به آنان خدمات فرهنگی و پذیرایی ارائه نموده است.

ایمانفر تصریح کرد: قرارگاههایی ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مبادی ورودی و خروجی زوار مستقر هستند که قرارگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) اربعین حسینی کانون های مساجد کشور مستقر در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان یکی از این قرارگاه هایی است که در شرقی ترین نقطه کشور و در مبادی ورودی زوار پاکستانی مستقر شده است.

وی با بیان اینکه در موکب کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مرز میرجاوه از مجموعه فعالان فرهنگی مساجد اهل سنت میرجاوه مشغول به خدمات رسانی به زوار پاکستانی هستند، افزود: این موکب از ۸ صبح تا ۱۲ شب به زوار خدمات می دهد

وی تعداد خادمان اهل سنت در این قرارگاه را ۸۹ نفر برشمرد و از دیگر اقدامات به راه‌اندازی فضای «دوستدار کودک» اشاره کرد و گفت: این مهم ویژه کودکان و نونهالان زائر پاکستانی راه‌اندازی شده است و کودکان در فضای تعبیه شده نقاشی، بازی و ... انجام می‌دهند و در پایان به کودکان جوایزی شامل ساق‌دست، پیکسل، موگیر، تسبیح، سربند و...اهدا می‌شود.

 رابط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به محرومیت این استان دست یاری به سمت خیران دراز کرده و یادآور شد: با کمک خیران میان وعده شامل میوه، کیک، آبمیوه، چای و شیر بین زائران توزیع می‌شود و اطعام زائران نیز توسط زائرسرای امام رضا علیه‌السلام صورت می‌گیرد و بچه مسجدی‌های اهل سنت در پخت و پز، پذیرایی کمک حال زائرسرا هستند.

 ایمانفر با بیان اینکه قرارگاه پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه در نقطه صفر مرزی میرجاوه و در کنار زائرسرای امام رضا علیه‌السلام به زائران خدمات رسانی دارد، تاکید کرد: در مرز همدلی، شیعه و سنی تلاش می‌کنند برای خدمات رسانی به زائران از یکدیگر سبقت بگیرند و امید است بتوان خدمات شایسته و مطلوب‌تری به زائران ارائه کرد.