اجرای طرح تابستانه در مساجد/ عضویت بالغ بر 72 هزار نفر در کانون‌های مساجد گیلان
اجراي طرح تابستانه در مساجد/ عضويت بالغ بر 72 هزار نفر در کانون‌هاي مساجد گيلان
مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان:"

اجرای طرح تابستانه در مساجد/ عضویت بالغ بر 72 هزار نفر در کانون‌های مساجد گیلان

حجت الاسلام حاجتي از اجراي طرح تابستانه در مساجد استان خبرداد و گفت: بالغ بر 72 هزار نفر در کانون‌هاي مساجد گيلان عضو هستند.
شناسه خبر : 63695 تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۰۱

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز(شنبه، 20 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار و بیان اینکه رسالت خبرنگاران تبیین و روشنگری است گفت: خبرنگاران باید مسیر توحید و عدالت را برای عموم مردم روشن کنند و رسانه مهمترین ابزار این روشنگری است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون هزار و 31 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت می‌کنند افزود: از این تعداد 659 کانون در مساجد روستایی و 372 کانون در مساجد شهری مشغول به فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام حاجتی همچنین از فعالیت 57 کانون تخصصی خواهران در استان خبرداد و بیان کرد: همچنین بالغ بر 150 مدیر کانون عمومی استان، خانم هستند.

 

وی احیای کارکردهای مساجد و پرورش نیروهای انتقلابی و متعهد را رسالت کانون‌های مساجد عنوان کرد و بیان داشت: بالغ بر 72 هزار و 200 نفر از خدمات کانون‌های مساجد در سرسر استان بهره مند می‌شوند.

 

حجت الاسلام حاجتی در ادامه کتابخانه‌های مساجد را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه کتابخانه های مساجد به دو صورت بازو مخزن دار فعالیت می‌کنند اظهارداشت: 213 باب کتابخانه در مساجد استان تاسیس شده است که از این تعداد 157 باب کتابخانه باز و 56 باب کتابخانه مخزن دار است.

 

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان تصریح کرد: 11 هزار و 873 نفر در سراسر استان از خدمات کتابخانه‌های مساجد بهره می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: استان گیلان در تعداد برخورداری از کتابخانه های باز در کشور مقام اول را دارد.

 

حجت الاسلام حاجتی در ادامه به طرح ملی" مسجد کانون نشاط" اشاره و بیان کرد: طرح ملی تابستانه کانون‌های مساجد به منظور انسجام، ارتقا و جامعیت بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد با موضوع غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در حال اجراست.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های تابستانه کانون‌های مساجد در شش محور اجرایی می‌شود، قرآن و عترت، علمی فرهنگی تربیتی، هنری و ادبی، مهارت و کارآفرینی، ورزشی تفریحی اجتماعی، رسانه و فن آوری را از محورهای شش گانه این طرح ملی اعلام کرد.

 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه مدیران کانون‌های مساجد باید کلاس‌های تابستانه خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند تصریح کرد: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای بهره مندی از حمایت‌های مادی و معنوی باید کلاس‌های تابستانه کانون را در سامانه بچه‌های مسجد قسمت مدیریت کانون، ثبت برنامه‌های تابستان به نشانی   https://bachehayemasjed.ir  ثبت کنند.