امضاء سند تفاهم برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس قرآن کریم
امضاء سند تفاهم برگزاري دوره آموزش تربيت مدرس قرآن کريم

امضاء سند تفاهم برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس قرآن کریم

سند تفاهم سه جانبه برگزاري دوره آموزش تربيت مدرس شيوه وحياني اقراء و القاء قرآن کريم با حضور مديران کل فرهنگ و ارشاد اسلامي ، تبليغات اسلامي و مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد گيلان به امضا رسيد.
شناسه خبر : 63605 تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۷:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گیلان، سند تفاهم سه جانبه برگزاری دوره آموزش تربیت مدرس شیوه وحیانی اقراء و القاء قرآن کریم با حضور حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، حسین طاهری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام محمد علی نجفی مدیر کل تبلیغات اسلامی به امضا رسید.

 
حجت الاسلام رضا حاجتی در این نشست با تشریح شیوه آموزش وحیانی اقراء و القاءِ قرآن کریم گفت: این دوره آموزشی شیوه‌ای است برگرفته از آیات قرآن کریم و سیره نبوی که به عنوان الگوی تعلیمی قرآن پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام جاری بوده است. 
 
وی با بیان اینکه اين شیوه در مسیر گذر زمان، تغییر، تبدیل و مغفول واقع شده است افزود: این شیوه آموزشی، مسیر ارتباطی عمومی و همگانی بشر با قرآن کریم است که قرآن را فارغ از هر سن و سواد و قوم و نژادی، از مسیر «اقرأ» در قالب «وَرَتِّلِ ٱلقرءَانَ تَرتِیلًا» بر بشر سهل و آسان نموده است و انس و انرژی قرآنی را به جان متعلّمین منتقل می نماید و قرآن، معجزه‌آسا آنان را، فرا می‌گیرد.
 
مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه این شیوه سبک استاد فلاح پور قاری بین المللی قرآن کریم در آموزش قرآن آموزان است اظهارکرد: داروی درمان دوری مردم از قرآن و مهجوریت این کتاب حیات‌بخش می باشد.
 
 
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست با اشاره به نیاز بشر برای یاری جستن از قران کریم و الگو قرار دادن آن در سبک زندگی خود گفت: دستگاه های اجرایی در حکومت اسلامی موظفند تا برای تحقق تک تک آیه های قران قدم بردارند.
 
وی با بیان اینکه راه حل همه مشکلات بشر در قرآن است اظهارکرد: اگر مشکلاتی در حوزه حجاب داریم که دغدغه بسیاری از مردم است و اگر تنگناهای اقتصادی وجود دارد که موجب نگرانی برای مردم است؛ راه حل هایی دارند که به صورت جز به جز در قرآن به آنها اشاره شده و باید برای عبور از این بحرانها از کلام وحی استعانت جست.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان ضمن دعوت از همه دستگاه های متولی فرهنگی استان برای تشکیل نشست مشترک تصمیم سازی و رصد فرهنگی و قرآنی در استان تصریح کرد : دستگاه های فرهنگی در طول سال برنامه های متعددی ذیل موضوعات جشنواره یا نمایشگاه یا همایش برگزار می‌کنند که باید به صورت هدفمند ، مستقیم یا غیر مستقیم موارد و موضوعات قرآنی را در این برنامه ها برای مردم تبیین کنیم.
 
 
 
گفتنی است، طبق تفاهم نامه امضا شده بین مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و مر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان؛ دوره آموزش تربیت مدرس شیوه وحیانی اقراء و القاء قرآن کریم جمعه ها د تالار مرکزی رشت برگزار می شود.